Peste 71% dintre liderii din Europa Centrala si de Est vad in lipsa talentelor cea mai mare amenintare pentru business, potrivit unui studiu al organizatiei Worldcom PR Group.

Pe plan global, rezultatele studiului care au captat cel mai mult atentia au fost:

  • Primele trei amenintari la adresa fortei de munca in raport cu dezvoltarea businessului sunt considerate schimbarile legislative, lipsa talentelor si infractiunile cibernetice
  • 43% dintre lideri doresc sa acorde mai multa atentie angajatilor in 2018 fata de anul trecut
  • Indicele global de Incredere Worldcom este de 26.4 (din 100), demonstrand o incredere moderata a liderilor de a reusi sa creasca productivitatea prin stimularea angajatilor (in regiunea din care face parte Romania, valoarea indicelui este 19.7)
  • In Europa Centrala si de Est, 71% dintre lideri considera ca indisponibilitatea talentelor este amenintarea numarul unu la adresa businessului lor, competitia fiind pe locul doi
  • 67% dintre liderii est si central europeni vor sa se concentreze pe clienti, mai putin pe angajati – aproape dublu fata de media globala
  • Doar 4% dintre liderii ECE cred ca au “planul potrivit pentru a reusi sa-si atinga obiectivele”

“Cand citesti cu atentie rezultatele, observi mai multe contradictii si inconsistente care denota o anumita incertitudine globala. Cum stimularea angajatilor este fundamentala in furnizarea unei experiente foarte bune de client, raportul sugereaza ca increderea liderilor in propria abilitate de a-si satisface clientii scade pe masura ce “alearga” dupa cei mai buni angajati. O combinatie de raspunsuri relevate de acest studiu plaseaza, asadar, angajatul in mijlocul problemelor din mediul de business, mai mult in 2018 ca niciodata. E cu adevarat anul angajatului!", a declarat Todd Lynch, Managing Director Worldcom Public Relations Group.

“Nicaieri nu e mai acuta problema gasirii angajatilor potriviti decat la tine acasa. Studiul pare sa demonstreze ca liderii din aceasta parte a Europei s-ar plasa mai nou intr-un proces de cautare latenta, pasiva, concentrandu-se pe client si experienta oferita acestuia, ca motor principal in business. Mai ingrijorator mi se pare valoarea raportului dintre calitatea angajatilor si felul in care iti poti sustine planul de business: daca doar 4% dintre CEO/CMO cred ca pot reusi ce si-au propus - asta deschide perspectiva unei analize mai profunde, care sa includa si alti factori ce influenteaza predictibilitatea in afaceri", a declarat Rares Petrisor, General Manager Media Pozitiv, agentia partenera Worldcom PR Group in Romania.

Worldcom Public Relations Group este cel mai mare grup de agentii independente de PR din lume, cu peste 140 de birouri si reprezentante, 2.000 de angajati in 115 orase pe 6 continente. Cei peste 3.000 de clienti ai agentiilor partenere au generat un venit de 288 milioane de dolari in 2017. Creata in 1988, organizatia reuneste cele mai performante agentii de PR pentru a deservi clienti locali, regionali si internationali, reusind sa mentina un control riguros pe client-service, prin agentiile independente. Prin Worldcom, clientii au acces la expertiza de comunicare a specialistilor de PR care inteleg limba, cultura si regulile unei culturi specifice, de interes pentru business. In Romania, Worldcom PR Group e reprezentat de agentia independenta de PR Media Pozitiv.

Citeste si:
Dragos Patraru: Talentul nu exista, apuca-te de munca!
Dragos Patraru: Talentul nu...

Sursa foto: Shutterstock.com

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Citește și
Sfaturi pentru antreprenori: nu vă opriți, fiți vizibili, faceți planuri
Setari Cookie-uri