23 Mai 2018

GDPR. Interesul legitim al jurnalistilor in conditiile noilor reguli (II)



Un director de banca ofera un interviu unui jurnalist specializat in domeniul economic cu privire la activitatea sa profesionala in cadrul institutiei bancare, a noilor tendinte din aceasta piata si previziunile asupra dezvoltarii economice generale. In timpul discutiei avute cu jurnalistul, bancherul declara ca este increzator cu privire la evolutia bancii pe care o conduce si ca se simte foarte bine in acest mediu, scrie Revista CARIERE.

Cu toate acestea, persoana vizata „scapa” jurnalistului informatia ca in anul precedent nu a putut fi prezent la evenimentele unde a fost invitat de publicatia respectiva din cauza unor probleme grave de sanatate. In interviul publicat, pe langa toate celelalte informatii de natura economica furnizate, se mentioneaza ca absenta directorului din viata publica s-a datorat unor probleme grave de sanatate.

Ce mai poate si ce nu mai poate publica un jurnalist in cazul noilor reguli GDPR care intra in vigoare la 25 mai 2018?

Intr-un articol anterior din seria dedicata noilor reglementari GDPR aratam ca jurnalistii nu trebuie sa isi ia anumite masuri speciale, atat timp cat prelucrarile de date pe care le realizeaza in scop jurnalistic sunt in conformitate cu principiile Curtii Europene a Drepturilor Omului si respecta normele deontologice. Dar, companiile media trebuie sa fie foarte atente, deoarece nu toate prelucrarile de date pe care le efectueaza sunt realizate in scop jurnalistic iar pentru acestea prevederile GDPR vor fi aplicabile in integralitatea lor. Interesul legitim al jurnalistilor de a divulga anumite date cu caracter personal trebuie sa fie suficient de clar articulat pentru a permite realizarea testului de proportionalitate si sa fie un interes real si actual.

Citeste continuarea pe Revista CARIERE



Citeste si