Liderii de business din Romania isi asigura succesul prin decizii strategice, bazate pe cunoasterea temeinica a industriei in care activeaza. Cum reusesc acest lucru? Studiile de piata, sustin liderii a trei sferturi din companiile din Romania, ii ajuta sa gaseasca raspunsurile intrebarilor pe care le au despre clienti si mediul competitional, conform unui studiu publicat de compania de cercetare MKOR Consulting.

Doua treimi dintre companiile care fac cercetari de piata vor sa inteleaga in ansamblu piata si schimbarile petrecute in mediul de business in care activeaza. Iar 53% dintre reprezentantii companiilor care fac studii de piata considera ca acestea sunt instrumente puternice care ii ajuta sa ia decizii strategice, informate.

Un sfert dintre companii apeleaza la cercetarile de piata pentru a masura si valida actiuni pe care deja le-au intreprins, in timp ce alte 26% realizeaza studii de piata fie pentru a completa anumite documentatii, fie pentru ca sunt cerute de biroul central al companiei-mama. Alte 45% dintre companiile care fac studii de piata se informeaza despre competitorii lor.

Majoritatea (91%) dintre cei care realizeaza cercetari de piata considera ca acestea au un impact pozitiv asupra businessului lor. Deciziile informate luate pe baza studiilor bine fundamentate le aduc o crestere medie a cifrei de afaceri de 29%.

Studiul "Strategic Decision Making” a fost realizat de MKOR Consulting in martie 2018, pe un esantion de 252 de companii din Romania. Respondentii sunt exclusiv persoane aflate in functii de conducere in companii: middle si top manageri, precum si antreprenori.

De ce tot mai multi manageri...
Citeste si: De ce tot mai multi manageri uita sa fie oameni?


Mai multe articole din sectiunea Cariere »



Citeste si
MKOR: Cu cat ar cheltui mai mult romanii pentru produse autohtone