15 August 2018

Cum iti explici punctele slabe la interviul de angajare



In fata recrutorului, la interviul de angajare, nimanui nu ii place sa vorbeasca despre punctele sale slabe. Insa atunci cand esti nevoit, despre care puncte slabe alegi sa ii vorbesti viitorului tau angajat? Intr-o asemenea situatie, cand vrei sa-ti impresionezi interlocutorul, intrebarea "Care sunt punctele tale slabe" poate parea nedreapta sau chiar o capcana. Important este sa fii sincer pana la capat.

Chiar daca este o intrebare incomoda, "care sunt punctele tale slabe" este una pertinenta. Mai mult, aceasta intrebare deschide drumul catre o conversatie sincera cu angajatorul, in urma careia iti poti da seama daca jobul pentru care ai aplicat ti se potriveste sau nu. Mai bine sa fii sincer la interviul de angajare decat sa ajungi in situatia neplacuta in care sa iti dai seama ca nu iti place deloc ceea ce faci. Asadar, orice candidat ar trebui sa se asigure ca angajatorul a inteles foarte bine care ii sunt punctele slabe si ca acestea nu se vor transforma in obstacole la locul de munca.

Specialistii in recrutare sugereaza ca raspunsul la intrebarea "care sunt punctele tale slabe" ar trebui sa vina doar dupa ce candidatul si-a analizat toate punctele slabe care pot fi asociate de munca. Abia apoi poate sa vorbeasca cu angajatorul despre ele si cum le poate imbunatati.

Citeste si: 5 lucruri pe care sa nu le spui niciodata atunci cand negociezi salariul

In procesul de identificare a punctelor slabe, candidatul ar trebui sa se intrebe: in ce situatii se descurca mai greu, cat de usor/greu ii este sa gaseasca cele mai bune solutii, in ce situatii fostii sefi l-au apreciat si l-au incurajat.

Cu raspunsurile pregatite, candidatul ii poate spune viitorului sau angajator cum vrea sa amelioreze impactul pe care punctele sale slabe il pot avea asupra muncii sale.

Foto: Shutterstock.com

Iata cateva exemple de raspunsuri pe care i le poti da recrutorului la interviul de angajare, potrivit thecut.com:

"In urma cu cativa ani, mi-am dat seama ca nu sunt suficient de bine organizat. Fara o buna planificare a sarcinilor pe care le aveam de facut, am ajuns in situatia in care nu-mi livram la timp proiectele. Acum imi fac liste cu tot ce am de facut, pe care le verific in fiecare dimineata si dupa-masa. pentru a ma asigura ca nu am ratat nimic".

"Sunt o persoana timida, destul de rezervata. Sunt, mai degraba, un bun ascultator. Mi-am dat seama ca asta se poate traduce in lipsa de incredere in mine, asa ca am inceput sa lucrez la asta. M-am implicat in organizarea de prezentari, m-am inscris ca speaker la conferinte, iar acum ma simt mult mai confortabil sa le vorbesc colegilor mei".

"Obisnuiam sa ma pierd in detalii. Am invatat sa ma concentrez pe ideile principale ale unui proiect si sa nu pierd din vedere cele mai importante informatii".

Citeste si: Raspunsuri memorabile date de candidati la interviurile de angajare



Citeste si