Garantia succesului unei afaceri depinde enorm de modul in care reusesti sa te pozitionezi in fata clientilor tai.

Un business cu probleme de imagine si de comunicare va avea mereu de suferit din clipa in care clientii vor incepe sa-si piarda increderea in produs si in calitatea serviciilor oferite. De aceea, atunci cand pui la punct o afacere, fie ca vorbim despre un magazin fizic sau despre un business online, ai mare grija la felul in care consumatorii tai se raporteaza fata de brandul tau.

5 reguli in relatia cu clientii care pot asigura succesul afacerii tale:

1. Cunoaste-ti clientii

Pentru a pune baza unei comunicari eficiente cu potentialii tai clienti, este foarte important ca mai intai sa ajungi sa ii cunosti. Datele demografice sunt vitale in orice business, mai ales atunci cand te adresezi in mod direct consumatorilor si nu altor afaceri. Odata ce vei capata un profil general al clientilor tai, poti pune la cale metode eficiente de a le comunica mai simplu si cu rezultate mai bune.

2. Ofera credibilitate afacerii

Credibilitatea este obligatorie pentru orice business sau activitate, in general. Fara ea, clientii se vor feri de tine, partenerii vor fi descurajati sa mai colaboreze cu tine, iar afacerea ta va avea de suferit din toate punctele de vedere. Daca esti patronul unui magazin fizic, credibilitatea se construieste prin calitatea produselor, a serviciilor, dar si a sigurantei ca afacerea respecta toate normele impuse in comert, prin implementarea completa a echipamentelor si sistemului de gestiune. In relatia directa cu un client, primul semn de credibilitate pentru o afacerea este eliberarea facturilor si bonurilor fiscale. De aceea, magazinul tau trebuie sa fie dotat cu cea mai noua tehnologie de facturare si de evidenta a stocului.

Citeste si:
Uber Eats se lanseaza in Timisoara
Uber Eats se lanseaza in...

3. Relatia cu clientii trebuie sa fie impecabila

Relatia cu clientii se stabileste in cea mai mare masura prin experienta pe care ei o capata interactionand cu serviciile tale sau angajatii tai. De aceea fiecare angajat trebuie instruit sa ofere cele mai bune servicii clientilor, atat la raft, cat si pe platformele digitale, de la comunicarea pe Facebook, la cea de pe site-ul oficial. Un PR bun poate, in final, sa ajute semnificativ la cresterea valorii unui produs.

4. Comunica in permanenta

Si pentru ca am adus in discutie platformele digitale, comunicarea cu clientii trebuie mentinuta in permanenta, altfel competitia va profita de aceasta slabiciune. Retelele de socializare au devenit un motor extrem de important pentru promovarea unui business, dar si pentru aducerea acestuia in mijlocul celor mai importante evenimente care capteaza atentia generala.

5. Implica-ti afacerea la nivel de comunitate

Pentru foarte multe afaceri, CSR-ul sau „Corporate social responsibility” reprezinta o solutie excelenta pentru a-si face simtita prezenta la nivel de comunitate, prin implicarea si rezolvarea unor probleme de ordin social. In acest fel, businessul tau nu va mai reprezenta in ochii clientilor doar un alt brand aflat in cursa pentru profit, ci si un reper pentru solutiile si serviciile pe care le ofera inapoi comunitatii din care face parte.

Citeste si:
Decaderea TV-ului in media: cand ar putea fi depasit de digital?
Decaderea TV-ului in media:...

Sursa foto: Shutterstock


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »



Citeste si
Trei intrebari pe care sa ti le adresezi inainte de a accepta un job