Specialistii in recrutare din Romania considera ca brandul de angajator este important in procesul de recrutare, potrivit sondajului realizat de compania My HR Lab. In plus, 45% dintre companiile din Romania lucreaza in prezent la dezvoltarea brandului de angajator.

In luna ianuarie 2019, compania My HR Lab a derulat in mediul online chestionarul intitulat “Importanta brandului de angajator in recrutare”, chestionar la care au raspuns peste 200 de profesionisti implicati in procesele de recrutare din Romania.

Piata fortei de munca din Romania se imparte in doua mari directii extreme: pe de o parte vorbim de lupta pentru talente, in domenii precum IT sau BPO, pe de alta parte, industrii precum HORECA sau constructii, care se confrunta cu o lipsa acuta de personal. A opta editie a conferintei HR 2.0, ce va avea loc in data de 28 februarie, la Hotel Sheraton, aduce fata in fata specialisti de top in resurse umane, antreprenori, manageri, experti in domeniu si consultanti, intr-o discutie dinamica.

Poti participa gratuit la conferinta HR 2.0 - detalii si inscriere aici

Majoritatea (91%) oamenilor de resurse umane si a hiring managerilor considera ca brandul de angajator este important in procesele de recrutare. 45% dintre companiile reprezentate de catre respondenti lucreaza in prezent la definirea si dezvoltarea brandului de angajator, in timp ce 40% dintre companii au deja un brand de angajator definit si cunoscut pe piata locala.

Din punctul de vedere al oamenilor implicati in procesele de recrutare, cele mai importante trei aspecte care atrag atentia candidatilor sunt:

Citeste si:
Vrei sa iti schimbi jobul? Iata de ce merita sa o faci toamna aceasta
Toamna, moment bun pentru...
  • Parerea angajatilor si a fostilor angajati despre companie (67% dintre respondenti);
  • Pachetul salarial si beneficiile (57% dintre respondenti);
  • Oportunitatile de dezvoltare si avansare in cariera (52%).

Alte aspecte ale brandului de angajator care atrag atentia candidatilor si sunt considerate importante de catre oamenii de HR si hiring manageri sunt:

  • Renumele companiei (47%);
  • Cultura organizationala (37%);
  • Prezenta si continutul in social media (26%).

Sondajul "Importanta brandului de angajator in recrutare" a fost realizat in luna ianuarie 2019 pe un esantion de peste 200 de profesionisti implicati in procesele de recrutare din Romania. Dintre acestia, 67% lucreaza in companii multinationale, 27% in companii locale si 9% in companii cu capital mixt. In ceea ce priveste industria pentru care recruteaza, 32% cauta candidati pentru companii active in IT&C, 19% pentru companii din domeniul serviciilor profesionale, 14% pentru productie, 11% pentru retail, 8% pentru industria BPO, 5% recruteaza pentru companii din domeniul logistica si transport, in timp ce 11% recruteaza pentru industrii precum: farma, financiar-bancar, oil & gas sau constructii.

Sursa foto: Shutterstock.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »



Citeste si
Trend in HR: Asistentii personali virtuali