Specialistii din departamentul de resurse umane al unei companii intervieveaza zeci sau sute de oameni in fiecare an. Dintre acestia, majoritatea vin cu acelasi discurs, cu aproape aceeasi experienta in CV-uri si, atunci cand le sunt puse intrebarile standard, ofera aproape acelasi raspunsuri.

Cum faci, deci, sa iesi din multime si sa fii tu cel care are cele mai mari sanse de a primi jobul?

Ai putea incepe prin a tine cont de cateva reguli simple, care te vor ajuta sa nu fii omul care dispare din memoria recrutorului sau a potentialului sef imediat dupa ce a iesit pe usa incaperii in care a avut loc interviul.

Fii autentic

La prima vedere pare un sfat contraintuitiv, dar cel mai bun lucru pe care il poti face pentru a iesi in evidenta la un interviu e sa fii tu insuti. Un recrutor cu multa experienta va sti imediat daca omul pe care il are in fata poarta o masca special creata pentru a-l impresiona sau daca e autentic. De ce e important acest aspect? Dincolo de sinceritatea pe care ti-o datorezi in primul rand tie si in al doilea rand persoanei din fata ta, e bine sa fii autentic pentru ca, daca alegi sa porti o masca pentru a te plia pe ceea ce crezi tu ca vrea sa vada recrutorul la tine, risti sa ajungi intr-un loc in care oamenii seamana cu imaginea pe care ai proiectat-o la interviu si mai putin cu ceea ce esti tu in realitate. La un moment dat va deveni obositor, enervant sau chiar deprimant sa lucrezi intr-un loc in care nu ai nimic in comun cu oamenii din jur.

Acorda atentie CV-ului

Un CV bine facut si succint va atrage in mod placut atentia recrutorului. La o simpla cautare pe internet poti gasi tot felul de sfaturi de redactare utile, care te pot ajuta sa intelegi mai bine cum trebuie sa arate un CV care sa te scoata din multimea de candidati. Ar fi bine, de asemenea, sa nu fie prea stufos: sunt sanse mari ca un recrutor sa creada ca nu stii sa sintetizezi informatia sau sa para ca nu esti capabil sa respecti timpul persoanei care il va primi. De asemenea, in mai toate cazurile recrutorul va aprecia faptul ca adaugi CV-ului tau si o scrisoare de intentie. Conditia ar fi sa nu scrii lucrurile acelea plictisitoare sau standard pe care le gasesi peste tot, ci sa incerci sa fii, din nou, autentic, adica sa spui - onest - de ce vrei sa lucrezi pentru acea companie, de ce te atrage jobul si asa mai departe.

Renunta la raspunsurile standard

Pune-te in locul unui intervievator. Il intrebi pe candidatul din fata ta care sunt punctele lui slabe, iar el iti raspunde: „Sunt foarte perfectionist.” sau „Nu stiu, nu m-am gandit niciodata, nu cred ca am puncte slabe”. Nici tu nu ai dori, probabil, sa aduci in companie un om care nu iti ofera un raspuns onest sau care considera ca nu are niciun defect. Scopul intrebarilor standard pe care ti le pune recrutorul nu e sa te faca sa dai raspunsuri standard, ci sa vada daca iti constientizezi aceste minusuri si daca incerci activ sa le corectezi. Un exemplu concret: la aceasta intrebare ai putea raspunde, de exemplu, ca nu te descurci bine cu limba engleza, dar ca te duci saptamanal la cursuri, pentru ca vrei sa ajungi sa o vorbesti la fel de bine ca prietenii tai. Aceste raspunsuri il vor convinge pe recrutor ca in fata lui sta un om sincer si care doreste sa fie mai bun decat a fost ieri. Iar asta e deja o calitate pe care ar putea-o vrea la un om pe care il aduce in companie.

Invata arta storytelling-ului

Cinematografia e o industrie a storytelling-ului. Cumparam carti si benzi desenate pentru ca ne plac povestile pe care le spun. Cersetorul de la metrou care ne face sa ii dam un covrig se foloseste tot de storytelling. Aproape toate aspectele vietii noastre au o componenta de poveste. Acelasi lucru e valabil si pentru un interviu cu un potential angajator. Un candidat cu foarte multa experienta, dar care nu stie sa isi prezinte experienta intr-un mod cat mai „storyful” si atractiv are sanse crescute sa primeasca un calificativ mai mic comparativ cu un candidat cu mai putina experienta, dar care ii spune recrutorului o poveste memorabila. Nu toata lumea are abilitatea naturala de a spune o poveste, dar vestea buna e ca iti poti dezvolta aceasta latura cu ajutorul cursurilor de public speaking, dezvoltare personala sau chiar de storytelling. Acestea din urma le sunt dedicate, de obicei, jurnalistilor, dar in mod sigur, daca iti cumperi bilet la unul dintre aceste ateliere sau cursuri nu te va da nimeni afara de acolo.

Daca respecti aceste mici sfaturi simple, sansele sa ramai in memoria recrutorului cresc. Nu iti garantam ca vei obtine jobul, dar in mod sigur ii vei face o impresie placuta, iar asta te va ajuta sa fii luat in considerare, poate, pentru alte joburi care pot aparea in compania respectiva.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri