Topul celor mai doriti angajatori in 2019. Ce industrii domina clasamentul

Companiile din sectorul IT&C domina clasamentul celor mai doriti angajatori de catre candidatii din Romania, realizat de Catalyst Solutions. Atractivitatea pachetului salarial este factorul asociat cel mai des cu plasarea unei companii in topul celor mai doriti angajatori.

Anul acesta, Continental se afla pe prima pozitie in top 10 cei mai doriti angajatori. Urmeaza, in ordine, Oracle, Microsoft, IBM, OMV Petrom, Bosch Romania, Vodafine Romania, Amazon, Groupe Renault Romania, Orange.

"Dimensiunea companiei Continental, alaturi de distributia geografica si diversitatea de roluri pe care un potential candidat o poate gasi intr-o astfel de organizatie sunt cateva din lucrurile care au contribuit la numarul mare de nominalizari ca cel mai dorit angajator. Sectorul IT&C ramane cel mai bine reprezentat in top 10, 70% dintre companiile aflate in primele 10 locuri activand in acest sector. Companiile din domeniul bancar au inregistrat o crestere semnificativa in numarul de mentiuni. Unul din factorii care au contribuit la acest lucru este reprezentat de proiectele de digitalizare lansate de catre acestea cu scopul de automatizare a proceselor, realizarea de plati contactless, utilizarea de roboti pentru interactiunea cu clientii sau lansarea de noi platforme digitale pentru clienti. Acest lucru duce la o revitalizare a unui industrii percepute ca fiind destul de traditionala", a declarat Alexandra Stancu, Employer Branding Consultancy Coordinator Catalyst Solutions.

In cadrul studiului au fost evaluati factorii asociati cu fiecare dintre angajatorii nominalizati. In total, au fost analizati 22 de factori grupati in patru mari categorii: reputatia; mediul de lucru; pachetul salarial si oportunitatile de avansare; oportunitatile de dezvoltare profesionala si caracteristicile jobului unui angajator.

Atractivitatea pachetului salarial ramane factorul asociat cel mai des cu plasarea unei companii in topul celor mai doriti angajatori. Astfel, asocierea brandului de angajator cu notiunea de "companie care ofera pachete salariale atractive" contribuie destul de mult la cat de atractiv este un angajator pe piata de fortei de munca.

Citeste si:
Care sunt cei mai doriti angajatori din Romania
Studiu: Care sunt cei mai...

A fi jucator de top in domeniul in care compania opereaza este al doilea factor ca frecventa in asociere cu cei mai doriti angajatori. De cele mai multe ori vine la pachet fie cu dimensiunea organizatiei si succesul pe piata, cifra de afaceri generata sau produsele si serviciile oferite. Al treilea factor face referire la companiile care detin sisteme interne prin care se asigura ca le ofera candidatilor mediul in care sa creasca in permanenta.

Cei mai importanti factori care influenteaza alegerea unui angajator

La baza deciziei in functie de care candidatii isi aleg angajatorul stau o serie de criterii. Recunoasterea performantelor, alaturi de atmosfera de lucru placuta si existenta unor manageri care sa sustina angajatii in procesul de dezvoltare apar in topul factorilor care contribuie la decizia candidatilor. Pachetul salarial atractiv, cu toate ca este unul din cele mai frecvente lucruri asociate cu angajatorii cei mai doriti din piata, ocupa locul 5 in termen de importanta. Ceea ce inseamna ca este un aspect important, dar nu neaparat decisiv, mai ales pentru candidatii cu experinta.

Rezultatele studiului subliniaza faptul ca site-urile de joburi (59%) reprezinta principala sursa de informare utilizata de catre candidati in ultimul an pentru a se informa cu privire la angajatori si joburile din piata. Din acest motiv, prezenta angajatorilor cu informatii detaliate cu privire la organizatie si oportunitatile pe care le ofera candidatilor este esentiala in construirea brandului de angajator.

Alaturi de site-urile de joburi, reteaua de cunostinte, fie ca vorbim de colegi sau prieteni sau persoane care lucreaza in organizatiile care sunt de interes pentru un anumit candidat, reprezinta sursa numarul doi de informare. Din acest motiv, experienta pe care companiile o ofera angajatilor este definitorie pentru imaginea pe care acestia o propaga in piata. Avand in vedere faptul ca aceste discutii sunt si cea mai de incredere sursa de informare, evaluarea si imbunatatirea constanta a „ecosistemului” in cadrul caruia angajatii isi desfasoara activitatea este o componenta cheie a strategiei de Employer Branding.

Citeste si:
Unul din cinci romani a schimbat jobul cu unul mai prost platit
Unul din cinci romani a...

Sursa foto: Shutterstock.com

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri