Te gandesti sa ceri o marire salariala? Daca da, inseamna ca ai ceva emotii, cand te gandesti sa mergi in fata sefului tau cu aceasta propunere. Discutia despre castiguri ramane un subiect tabu si in prezent, asa ca multe persoane discuta cu dificultate despre acest subiect. Studiile arata ca unul dintre cele mai frecvente motive pentru care un angajat nu cere o marire este aceea ca simpla discutie despre bani il face sa se simta inconfortabil.

Cum te pregatesti sa ceri o marire de salariu

Pentru a trece peste starile neplacute este important sa te pregatesti. Invata cum si cand sa ceri o marire de salariu, astfel incat dorinta ta sa fie auzita de o audienta receptiva. Apoi, construieste-ti o strategie care sa te ajute sa obtii cele mai bune rezultate. Toate acestea nu iti garanteaza reusita intotdeauna sau ca seful tau iti va oferi in plus fix cat iti doresti sa adaugi la salariu, insa pregatirea corecta inainte de lansarea cererii iti va creste sansele de succes, scrie The Balance Careers.

Iata o lista cu 10 lucruri pe care trebuie si NU trebuie sa le faci atunci cand ceri o marire salariala.

1. Deschide discutia dupa ce tocmai ai obtinut un succes important. Ai atins un target sau tocmai ai incheiat o vanzare importanta? Acela este cel mai potrivit moment pentru a cere mai multi bani. Profita de acel succes si solicita o crestere a remuneratiei in cel mai bun moment posibil.

2. Scrie si exerseaza momentul. Nu intra intr-o intalnire fara sa te pregatesti anterior. Fa-ti o lista cu motivele clare pentru care consideri ca meriti o marire, scrie-le, si repeta-le rostindu-le, ca sa iti cresti increderea si puterea de convingere atunci cand le spui. De asemenea, poti aduce la cunostinta extinderea recenta a responsabilitatilor tale la locul de munca, sarcinile suplimentare pe care ti le-ai asumat, noile strategii pe care le-ai pus in practica, proiecte pe care le-ai condus si planuri pe care le ai pentru a creste succesul departamentului.

Citeste si:
Majoritatea oamenilor ar prefera sa fie inlocuiti de un robot la...
Majoritatea oamenilor ar...

3. Alege momentul potrivit. Familiarizeaza-te cu politica de evaluare a firmei in care lucrezi. Compania ta evalueaza performantele la trei luni? La sase luni sau anual? Afla discret acest calendar, discutand cu colegii tai sau cu oamenii de la departamentul de resurse umane. Daca poti, ar trebui sa incerci sa aliniezi solicitarea ta cu traiectoria financiara a companiei.

4. Imbraca-te potrivit. Daca dress codul din biroul tau este unul flexibil, fa ceva deosebit pentru sedinta in care vrei sa ceri o marire. Aloca 10 minute in plus sa iti pui o cravata, sa iti calci o camasa sau sa iti pui o pereche potrivita de pantofi. Chiar daca nu vrei sa para ca depui prea mult efort, sa arati ingrijit si profesionist sigur nu te va dezavantaja. Din contra, iti va da un plus de incredere, atunci cand iti vei sustine cauza.

5. Poti solicita altceva. Nimeni nu vrea sa i se raspunda negativ, insa un refuz poate reprezenta o noua oportunitate, pentru o noua propunere. Vrei sa stii mai multe despre varianta de a munci o zi pe saptamana de acasa?Ai nevoie de un nou telefon mobil sau un laptop pe care sa le folosesti pentru munca? Iti doresti sa mergi la o conferinta pe profilul tau? Trebuie sa stii ca sansele ca seful tau sa raspunda afirmativ unei solicitari mai mici, creste dupa ce ti-a refuzat o cerinta mai importanta.

6. Evita e-mail-ul, pe cat posibil. Daca o intalnire o poti programa pe e-mail, conversatia despre marirea salariala trebuie neaparat sa aiba lor fata in fata. In acest mod arati cel mai bine ca esti serios si poti sa vezi si cu reactioneaza superiorul tau. Ideal este ca intalnirea sa aiba loc intr-un moment relaxant, cum este masa de pranz.

Citeste si:
Trei cai prin care poti avansa in cariera si NU sunt promovari
Trei moduri prin care poti...

7. Nu cere o marire intr-un moment de stres. Daca seful tau este mai stresat decat de obicei sau foarte prins cu munca, inseamna ca nu este cel mai bun moment pentru a aduce in discutie marirea salariului. Daca poti, asteapta sa se linisteasca lucrurile sau chiar momentul in care superiorul tau se afla intr-o stare buna.

8. Nu da ultimatumuri, decat daca esti dispus sa renunti la job. Cand ceri o marire salariala trebuie sa fii atent cum abordezi subiectul. Nu vrei sa para ca o revendicare. Desigur, fii increzator si hotarat cand ridici problema, insa fii atent la tonul cu care discuti si incearca sa ramai calm, profesionist si rabdator. Negociaza precaut.

9. Nu folosi informatii despre salariile colegilor tai, ca motiv pentru a primi o marire. Nu aduce in discutie barfele din birou. Chiar daca stii salariul cuiva si crezi ca si tu meriti sa castigi cel putin la fel, cel mai bine este sa nu aduci aceste date in discutie. Nu este profesionist, plus ca nu stii daca detii intr-adevat informatii reale. Mai bine te concentrezi pe experienta ta si realizarile care iti pot aduce o marire.

10. Nu incarca discutia cu informatii personale. Ideal este sa concentrezi discutia pe motivele pentru care meriti o marire de salariu, nu pe cele pentru care ai nevoie de ea. Daca nu ai o relatie personala exceptionala cu superiorul tau, cel mai bine este sa eviti sa aduci in discutie motive personale - cum ar fi faptul ca sotul tau tocmai si-a pierdut jobul sau ca unul dintre copii incepe scoala.

Citeste si:
Cel mai "vanat" job in 2019: mii de romani si-l doresc
Cel mai dorit job in 2019:...

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »



Citeste si
Cat de usor se intorc la munca pacientii oncologici?