Nu ne mai place industria in care activam? Nu ne mai place rolul sau departamentul in care lucram? Facem acelasi lucru de prea multi ani si a devenit rutina? Daca raspundem afirmativ la cel putin una dintre aceste intrebari, este bine sa avem in vedere cateva aspecte legate de reprofilarea profesionala, cum si cand este momentul in care sa o realizam. Am multe interviuri in care candidatii ma intreaba daca se pot reprofila, daca au vreo sansa in alt domeniu sau daca este mai bine sa ramana in industria sau domeniul actual. Nu exista un raspuns standard, de aceea trebuie sa analizam toti factorii implicati.

Identifica atent motivele

In primul rand, trebuie sa stim exact ce nu ne place in acest moment si ceea ce ne dorim in viitor. Pentru aceasta, trebuie sa analizam numeroase aspecte inainte de a lua o decizie de reprofilare profesionala. Unele motive care ne fac sa ne gandim la reprofilare nu sunt in totalitate subiective, ca simtim ca nu ne mai place ce facem, ca lipsesc oportunitatile de dezvoltare personala si profesionala, ci si motive obiective, industria in care activam nu mai este competitiva sau urmeaza restructurari masive.

In plus, nu orice nemultumire actuala inseamna automat ca trebuie sa schimbam domeniul. Spre exemplu, daca nu ne multumeste venitul sau echipa, daca s-ar schimba cateva aspecte din puzzle, am realiza de fapt ca ne place ceea ce facem, dar ca vrem o renegociere a salariului sau sa schimbam mediul de lucru, nu o schimbare radicala.

Daca avem raspunsuri punctuale la fiecare nemultumire, toate aceste aspecte vor fi clarificate si ne vom raspunde singuri la intrebarea daca este necesara reprofilarea.

Daca totusi ajungem la concluzia ca vrem sa ne reprofilam inseamna ca, fie am luat o decizie gresita cand eram tineri, fie am fost indrumati gresit de altii, fara sa analizam prea mult, sau fie pur si simplu ne-am dat seama ca nu era ceea ce ne-am imaginat.

In aceasta situatie este cazul sa conturam un plan clar de reprofilare profesionala. Ar fi ideal sa nu fim si a doua oara in situatia unei astfel de decizii majore deoarece un CV care are schimbari atat de drastice poate sa nu mai fie asa de atractiv pentru un angajator. De aceea, este esential sa beneficiati de ajutorul și experienta unui specialist. Procesul de reprofilare nu este unul usor, iar un recrutor experimentat stie directia in care sa va orienteze si care sunt pasii pe care trebuie sa-i urmati pentru a lua cea mai buna decizie pentru a va atinge obiectivele, visurile si sa lucrati cu pasiune, trezindu-va bine dispusi dimineata si culcandu-va satisfacuti dupa realizarile pe care le-ati avut peste zi.

Analizeaza piata muncii si dobandeste competentele necesare

In primul rand, o companie care va fi deschisa sa accepte o reprofilare, cu siguranta o va face intr-un rol de junior in domeniul respectiv. Asadar, trebui sa fiti pregatiti pentru o perioada de timp cu un venit mai mic celui anterior, sa aveti rabdarea si cunostintele necesare pentru a performa in domeniul respectiv.

In cadrul interviurilor trebuie sa fii sincer, deschis, sa ai argumente solide in ceea ce priveste reprofilarea si sa fii bine informat despre noul domeniu.

Momentul reprofilarii

Trebuie sa tinem cont ca reprofilarea este un proces relativ. Este mai usor sa trecem de la vanzari la marketing, dar mai greu sa trecem din domeniul financiar la PR sau de la IT la resurse umane.

De asemenea, conteaza mult si varsta si anii de experienta intr-un domeniu. Spre exemplu, daca avem pana in 30 de ani si cel mult 5 ani de experienta intr-un domeniu, ne va fi destul de usor sa ne reprofilam. Cu cat cresc ambele variabile, cu atat va fi mai dificil sa ne reprofilam.

Dar nimic nu este imposibil, iar cu pregatirea necesara si o indrumare profesionista din partea unui specialist care s-a confruntat cu astfel de situatii de nenumarate ori, va puteti atinge obiectivele personale si profesionale.

Daca va doriti ceva cu adevarat, veti reusi cu siguranta si veti aduce si rezultatele mult dorite in cel mai scurt timp.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri