Angajatii romani cu cel mai mare scor de fericire la locul de munca sunt cei care lucreaza in industriile creative si media, dar si in domeniul bancar, iar cei mai putin fericiti cu locul lor de munca sunt activi in domenii precum ingineria si industriile de fabricare, dar si in IT, potrivit unui studiu la care au participat 5.000 de angajati din 7 tari.

Cand vine vorba de rolul ocupat in companie, angajatii romani care au inregistrat cel mai ridicat nivel de fericire sunt cei care lucreaza in departamente creative si marketing, in timp ce angajatii din logistica si operatiuni sunt cel mai putin fericiti, conform Agerpres.ro.

Potrivit studiului derulat de Mindspace, angajatii din Statele Unite sunt cei mai fericiti, angajatii romani se situeaza la mijlocul scalei in timp ce angajatii din UK sunt cel mai putin incantati de mersul la birou.

"Vestea buna este ca 30% dintre angajatii care desfasoara o munca de birou declara ca sunt foarte fericiti, iar 54% dintre acestia spun ca sunt fericiti in majoritatea timpului. Analiza celor 7 tari incluse in studiu arata ca angajatii din Statele Unite sunt cei mai incantati sa mearga la munca, 54% dintre ei declarand ca sunt foarte fericiti si 39% ca sunt fericiti in majoritatea timpului. In ceea ce ii priveste pe angajatii romani, 21% dintre ei au declarat ca sunt foarte fericiti, iar 61% ca sunt fericiti in majoritatea timpului petrecut la birou. Cel mai putin incantati de mersul la birou sunt angajatii din UK, aproape un sfert dintre ei declarand ca nu sunt foarte fericiti sau deloc fericiti", precizeaza realizatorii studiului intr-un comunicat remis marti AGERPRES.

Potrivit sursei citate, la fel de importanti sunt factorii care stau la baza unui angajament puternic si pe termen lung al angajatilor. Astfel, 34% dintre angajati spun ca nu se implica in ceea ce fac pentru ca simt ca recompensa financiara nu este suficienta in timp ce un procent similar, 35%, a declarat ca motivul este mediul de lucru, care nu inspira.

"Fericirea la locul de munca este importanta nu doar pentru atmosfera pozitiva pe care o creeaza, ci si pentru business. Ne-am propus sa analizam ce ii face pe angajati fericiti pentru ca stim ca starea lor de bine se traduce intr-un engagement mai ridicat, in mai multa productivitate, creativitate si flexibilitate. In plus, ei au un impact pozitiv si asupra colegilor lor si raman alaturi de business mai mult timp. Cine nu isi doreste asta?", a afirmat Dan Zakai, CEO si Co-Fondator Mindspace.

In context, specialistii Mindspace arata ca, pentru a aduce un impact pozitiv asupra nivelului de fericire si angajament al angajatilor, companiile trebuie in primul rand sa ii asculte, sa afle cum se raporteaza la locul lor de munca. Cu toate acestea, 21% dintre companii nu realizeaza nici un tip de evaluare a engagementului.

"Din acest punct de vedere, diferentele geografice sunt mari - in Statele Unite, doar 18% dintre business-uri nu evalueaza engagementul, in timp ce in Israel 31% nu desfasoara deloc astfel de evaluari. In Romania, 15% dintre companii nu realizeaza evaluari de acest tip si omit astfel primul si cel mai important pas in imbunatatirea nivelului de fericire si implicare al angajatilor si, totodata, in imbunatatirea performantei businessului lor - discutii directe cu angajatii despre cum se simt la birou", se mai precizeaza in comunicatul citat.

Studiul Mindspace a fost realizat in aprilie 2019.

Mindspace este un operator de spatii de lucru flexibile, de tip boutique, destinate proprietarilor si companiilor de toate dimensiunile. Locatiile companiei sunt situate in 15 orase din Europa si SUA.

Sursa foto: Roman Samborskyi / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri