Mircea Dumitru, rectorul Universitatii din Bucuresti si fost ministru al Educatiei, declara ca nu este surprins de rezultatele slabe ale elevilor romani la evaluarile PISA. El sustine ca sistemul de educatie romanesc are in continuare o programa extrem de incarcata, iar manualele dupa care copiii invata cuprind informatii complicate, greu de inteles de catre elevi.

Romania este la coada Uniunii Europene, cu cele mai slabe rezultate din ultimii noua ani la testele PISA. Evaluarea internationala care arata cat de pregatiti sunt elevii la matematica, stiinte si citire. Suntem pe locul 47 din 79, iar 44% dintre elevi sunt analfabeti functional, adica nu inteleg un text la prima vedere.

"Sunt lucruri care nu ne mai iau prin surpindere, sunt deja foarte multi ani in care am constatat ca nu ii mai pregatim asa de bine pe elevi in scoala. Si asta are multe cauze, care tin de sistemul de educatie, care tin de structura acestuia", a precizat Mircea Dumitru.

Programa incarcata, manuale greoaie

"Noi ar trebui sa intelegem ca toate aceste testari ne ajuta sa intelegem mai bine unde suntem si ce sa facem pentru ca tiinerii care sunt in scoala si care vor absolvi liceul romanesc sa aiba capacitatea de a aplica acele notiuni teoretice, acele cunostinte pe care ei le insusesc la diferite discipline. Ma tem ca inca foarte multe discipline in invatamantul preuniversitar sunt tratate intr-o maniera extrem de academizanta, programa scolara este extrem de incarcata, manualele abunda in informatii foarte complicate si greu de inteles pentru copii, pentru ca uneori nu sunt corelate cu varsta dezvoltarii lor psihologice", a explicat specialistul in educatie.

Potrivit rectorului Universitatii Bucuresti, cateva solutii extrem de importante trebuie cautate in ceea ce priveste pregatirea si formarea viitoriilor profesori.

Citeste si:
Romanii au castigat 6 medalii la Olimpiada Internationala de Stiinte
Doua medalii de aur si patru...

"Care vor fi programele formarii continue ale acestor profesori, cum anume vom gandi aceste programe cadru si programele de invatamant, care ar trebui decongestionate. Manualele care trebuie sa fie mai prietenoase si mai apropiate de nivelul de intelegere al copiilor si nu in ultimul rand dimensiunea claselor, pentru ca nu poti sa aplici metode interactive, dinamice, pedagogice, la clase care au 40 de elevi", a mentionat Dumitru.

Elevii nu sunt motivati sa participle la discutiile din clase si nu simt ca ceea ce intampla acolo este important pentru viata lor

Sursa foto: Agerpres

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Cinci scoli bucurestene ar putea beneficia de autobuze scolare