Cei mai de success lideri nu au doar calitati tehnice, ci si soft skills foarte bine dezvoltate. Cunoscute ca abilitati interpersonale, buna comunicare, abilitatile de negociere sau servirea unor critici constructive pot reprezenta cheia succesului unui lider.

In era automatizarii, aceste abilitati devin si mai importante. Astfel ca, sesi unele sarcini de la locul de munca vor fi automatizate, abilitatile soft, precum inteligenta emotionala sau capacitatea de a invata nu vor fi inlocuite.

Iata cateva abilitati soft, de care managerii au nevoie pentru a avea succes, precum si sfaturi pentru a le pune in practica, potrivit Resourceful Manager, un site web dedicat sa ajute managerii sa devina mai eficienti, la locurile de munca, scrie Business Insider.

1. Cei mai buni comunicatori nu sunt doar priceputi sa-si argumenteze ganduri, ci sunt si ascultatori grozavi

Tinem sa asociem persoanele care vorbesc cel mai tare intr-o incapere cu persoane care detin putere si control, insa liderii de succes inteleg cat de important este sa asculte gandurile si ideile celorlalti.

Citeste si:
Manager: Recrutarea nu va putea fi niciodata automatiza complet
Manager Pfizer Romania:...

Ideal este sa ii acorzi interlocutorului tau atentie totala, sa iei notite, sa te abtii de la judecati si sa fii deschis altor opinii.

2. Abilitatea de a comunica bine este esentiala in formarea si mentinerea relatiilor cu ceilalti.

Liderii care stiu sa faca schimb de idei pot avea un management mai eficient si pot crea un mediu de munca in care productivitatea sa fie crescuta.

Ideal este sa comunici cu amabilitate, sa arati incredere, sa sustii o declaratiile cu fapte si sa eviti cuvinte precum “ar putea”, “poate”, “posibil” sau “ASAP”.

Citeste si:
Calitatile de care vei avea nevoie la job peste 10 ani
Viitorul pietei muncii:...

3. Limbajul corpului poate fi mai important decat cuvintele unei persoane

O cercetare, uneori contestata, arata ca impactul cuvintelor pe care le alegem intr-o discutie este de 7% asupra interpretarii ascultatorului, in timp ce limbajul corpului impacteaza in masura de 55%.

Ideal este sa mentii contactul vizual in timpul discutiei, pentru a arata respect si sinceritate fata de interlocutor, sa mentii o postura care arata incredere, sa eviti gesturile care distrag atentia sau transmit dezinteres, precum brate incrucisate sau “jucatul” cu bijuteriile. De asemenea, asigura-te ca expresiile fetei se aliniaza cu mesajul comunicat.

4. Liderii buni pot comunica vestile proaste cu sensibilitate

Citeste si:
Cuvantul pe care liderii adevarati il rostesc foarte rar sau deloc
Secrete de manageri: Acesta...

Nimeni nu vrea sa fie purtatorului vestilor proaste, insa orice lider stie ca acestea fac parte din jobul sau. Abilitatea de a transmite cu delicatete stirile neplacute face parte dintre calitatile liderilor buni.

Cel mai bine este sa transmiti aceste vesti fata in fata, decat pe email, sa iti asumi responsabilitatea, sa fii cat mai sincer posibil si sa le dai oamenilor posibilitatea de a raspunde si de a discuta despre cum ii afecteaza.

5. Stiind cand sa refuzi este un indicator de comunicare eficienta

Indiferent de pozitia in ierarhie a liderului, refuzul cererilor si ideilor celorlalti este o parte extrem de importanta a jobului. Capacitatea de a refuza oamenii intr-un mod sensibil este esentiala.

Ideal este sa empatizezi cu oamenii atunci cand le spui “nu”, sa le dai de inteles ca intelegi situatia si sa le explici clar motivele pentru care au fost refuzati. Mai mult, sfarsitul conversatiei trebuie sa fie intr-o nota pozitiva, oferind un alt mod de a-i ajuta.

6. Liderii au bune abilitati de negociere si stiu cum sa gaseasca solutii pentru toata lumea

Majoritatea liderilor poarta negocieri intrega zi, cu clienti, cu angajati, cu prieteni si familie. Iar cei mai de succes negociatori raman corecti si atenti la dorintele celorlalti, in timp ce fac tot posibilul sa obtina ce-si doresc.

Ideal este sa privesti situatia si din ochii celuilalt, sa fii pregatit sa oferi mai multe optiuni, sa arati ca ai auzit si ca ai inteles si ce isi doreste interlocutorul tau si sa te oferi sa le vii in ajutor.

7. Liderii ii pot critica pe ceilalti cu respect si intr-un mod productiv

Pentru liderii care supravegheaza angajatii ce nu aduc performante, emiterea de critici este necesara pentru mentinerea standardelor inalte si in efectuarea unei munci care sa intalneasca acele standarde.

Criticile pot fi facute in privat, fara nominalizari, chiar, problema nu trebuie adancita. Un lider adevarat exprima clar ceea ce isi doreste sa schimbe si solicita contributia persoanei din fata sa, astfel incat aceasta sa simta ca a luat parte la rezolvarea problemei.

8. Liderii buni sunt prietenosi, dar mentin limitele

Mentinerea profesionalismului la locul de munca poate fi extrem de dificila pentru cei care se poarta prietenos cu majoritatea subalternilor, insa recunoasterea liniei dintre munca si viata personala, precum si realizarea unui echilibru intre cele doua, este esentiala.

Ideal este sa stabilesti niste limite clare atunci cand lucrezi cu prietenii, sa fii corect cu toti subordonatii, indiferent de cat de apropiati iti sunt si sa eviti sa faci vreunuia favoruri.

Sursa foto: shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Cum ne poate influenta cariera abilitatea de a vorbi in public
Setari Cookie-uri