Situția creată de pandemia de coronavirus își pune amprenta asupra comportamentului românilor care caută să se angajeze sau să își schimbe locul de muncă. Dacă în lunile precedente, candidații triau joburile în funcție de domeniul de domeniul de activitate sau compania angajatoare, acum sunt în căutare de opțiuni în care pot lucra de acasă.

Astfel, potrivit platformei BestJobs.ro, dacă în lunile anterioare, angajații își căutau joburi pornind în principal de la criterii precum domeniul de activitate sau compania angajatoare, în luna martie cele mai multe căutări pe platforma Bestjobs.ro au fost pentru job-uri remote sau work from home.

Angajații din financiar, transporturi sau inginerie au fost și ei activi în căutarea unui nou loc de muncă, nu neapărat remote.

În luna martie, se observă o scădere a interesului pentru un job nou din partea candidaților din domeniul medical&pharma. Astfel, aceștia au realizat cu 20% mai puține căutări de job-uri în acest domeniu comparativ cu luna februarie a acestui an.

Picaj în transporturi, turism și HoReCa

De partea cealaltă, domeniile în care angajarea de personal nou a scăzut semnificativ, în vremea epidemiei de coronavirus sunt transporturile, turismul și HoReCa, cu un minus care ajunge și la 25% doar în luna martie. În ceea ce privește recrutarea de personal specializat, din categoria white collars, numărul de posturi promovate a fost relativ stabil în raport cu perioada anterioară.

Dacă în lunile anterioare topul companiilor care primeau cei mai mulți aplicanți era condus mai ales de jucătorii din domeniul retail sau financiar, în luna martie candidații s-au uitat mai ales la companiile din zona de telecom, tehnologie, energie și farma.

Sursa foto: shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri