Multe dintre companiile locale sunt în această perioadă zdruncinate puternic de efectele pandemiei de coronavirus, iar numărul celor care apelează la disponibilizări sau trimiteri în șomaj tehnic crește de la oră la oră. Sunt însă și companii care au înteles ca este important să mentină beneficiile extra-salariale, pentru a avea în continuare angajați motivați. Salariații lor însă și-au schimbat modul în care profită de aceste beneficii.

”Traversăm o perioadă în care companiile trebuie să își sprijine angajații să facă față mai ușor situației, să le ofere stabilitate și predictibilitate, iar continuarea acordării beneficiilor extrasalariale, atâta timp cât angajații lucrează, de la birou sau de acasă, acolo unde acest lucru este posibil, reprezintă, dincolo de aspectul financiar, un ajutor menit să le crească moralul”, a declarat, pentru wall-street.ro, Stelian Bogza, cofondator al platformei de beneficii BenefitOnline.ro.

El a arătat că în prezent clienții companiei pe care o conduce continuă să aloce lunar bugetele stabilite pentru toți angajații.

Cu o singură excepție, o companie care și-a anunțat angajații că vor fi introduși în șomaj tehnic, niciun alt angajator din platforma BenefitOnline nu a operat modificări în acordarea de beneficii extrasalariale.

Bugetul mediu lunar oferit angajaților în 2019 a fost de 400 de lei. Tichetele de masă, cadourile, turismul intern, decontarea transportului la serviciu și serviciile de sănătate au fost principalele beneficii alese.

Citeste si:
Ce salarii si beneficii primesc angajatii Lidl
Interviu cu directorul de...

Stelian Bogza se așteptăm ca bugetele de beneficii să se mențină fără schimbare și chiar să crească, acolo unde companiile aveau în plan o majorare a lor și datorită creșterii valorii tichetelor de masă la valoarea de 20 lei /tichet.

”Este adevărat că, în ultimele săptămâni, viața românilor a luat o turnură pe care nimeni nu o anticipa. Companiile sunt în situația de găsi soluții pentru a continua să crească, în unele industrii, pentru a supraviețui, dar angajații lor, în ambele situații, sunt o resursă principală pe care se vor baza. Fără doar și poate, a-i ține motivați pe angajați urcă în topul priorităților”, a explicat el.

Este important ca oamenii cheie din companii să comunice permanent cu angajații, să se concentreze pe ce e de făcut pentru continuarea business-ului și în cele mai sigure condiții pentru toată lumea – spre exemplu, aplicațiile de comunicare și muncă de la distanță sunt un instrument foarte util și un beneficiu pe care angajatorii îl pot oferi.

Angajații schimbă modul în care cheltuiesc bugetele

Sub efectele crizei noului coronavirus, care zdruncină piața muncii, angajații se uită mai atent la fiecare ban care vine de la companie și îl cheltuiesc cumpătat. Aceştia nu mai cumpără vacanțe în ritmul de dinainte și își păstrează bugetele pentru când vor putea călători din nou

Citeste si:
Ce beneficii extrasalariale și-au ales angajații în 2019
Ce beneficii extrasalariale...

”Ce vedem că se schimbă este modul în care bugetele sunt cheltuite. Dacă, la începutul anului, pe baza comportamentului observat în timp la angajați, estimam că o pondere semnificativă din sumele cheltuite va fi direcționată către vacanțe în România, activități culturale sau abonamente sportive, acum este evidentă tendința angajaților de a nu mai achiziționa vouchere fizice și de a-și pastra bugetele de vacanța pentru mai tarziu, dar de a aloca bugete mai mari pe vouchere la magazine online ()”, a încheiat Stelian Bogza, cofondator al platformei de beneficii BenefitOnline.ro.

BenefitOnline.ro este platforma online cu cele mai multe beneficii extrasalariale pentru angajații din Romania, care oferă companiilor un flux complet pentru administrarea, raportarea și integrarea in contabilitate și salarizare a beneficiilor acordate angajaților.

Sursa foto: shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Citește și
Bonele asiatice au scăpat de ”furia” crizei. Românii le-au păstrat în familii
Setari Cookie-uri