20 Mai 2020

TOP: Cinci calități care le lipsesc șefilor, potrivit angajaților



Dobândirea abilităților de conducere eficientă a echipelor este o provocare cu care se confruntă fiecare manager. Și nu întotdeauna șefii reușesc ușor să identifice modalități de îmbunătățire a liadershipului. Atunci când se concentrează pe nevoile critice ale companiei lor, liderii nu mai au timp sau energie pentru dezvoltarea personală. Iar munca de la distanță nu face decât să îngreuneze această problemă, deoarece liderii trebuie să-și echilibreze acum munca și casa. Iată care sunt cele 5 abilități care le lipsesc managerilor, potrivit raspunsurilor date de angajați.

Capacitatea de a construi echipe

Conform People Management Report, 28 la sută dintre angajați spun că abilitatea de a lega echipe este calitatea care lipsește cel mai mult managerului lor. Chiar și unii lideri considerați de „talie internațioanală” prin modul de raportarea directă intră în această categorie, scrie Inc.com.

Această abilitatea este atuul care apropie oamenii. Sub presiune mare, chiar și o echipă performantă se poate dezbina. Este bine ca înainte de a se produce acest lucru, managerii să se asigure că au făcut totul pentru a construi legături între oamenii din echipe.

Iar acest lucru se realizează prin înțelegerea obiceiurilor de la locul de muncă ale oamenilor. În perioadele de stres, cui îi place să preia conducerea? Cine preferă să asculte și să implementeze? Prin încurajarea acestei conștientizări comportamentale, îi ajuți pe toți să-și joace punctele forte.

Cercetarea a fost realizată pe baza răspunsurilor a circa 1.000 de angajați.

Foto: Shutterstock


Oferirea de feedback

O altă problema identificată de angajați la managerul lor este oferirea feedback-ului. Mulți lideri tind să ezite să fie critici, temându-se că vor provoca o scăderere a angajamentului oamenilor. Dar trebuie știut că feedback este esențial pentru dezvoltarea angajaților.

Feedback-ul unui angajator ar trebui să fie oportun și specific. Dacă un șef așteaptă prea mult timp pentru a împărtăși o recomandare și angajatul va uita despre ce este vorba. De asemenea, dacă oferă feedback prea general, limitează șansele angajaților de a învăța și de a evolua.

Mai presus de toate, un manager trebuie să fie sincer și susținător, în același timp. Asta înseamnă să sărbătorească succesele angajaților săi, în timp ce reformulează pașii greșiti ca oportunități constructive de învățare.

Foto: Shuttestock


Capacitatea de organizare a timpului

Și managementul timpului este nominalizat de angajați ca o abilitate care lipsește șefilor. Când liderii nu sunt eficienți în gestionarea propriului timp, creează blocaje și în rândul subordonaților săi.

Un management eficient al timpului necesită conștientizarea atât din partea șefului, cât și a celorlalți.

Uită-te la calendarul tău și întreabă-te cum pot avea impact ziua ta de muncă pentru cei care te află mai jos în ierarhie. Marchează momentele când veți putea examina sarcinile critice. Sau revizuie activitatea zilei pentru a-ți elibera programul.

Foto: Aaron Amat, Shutterstock


Delegarea

Delegarea este un alt deficit al managerului, identificat de angajați. La fel ca managementul timpului, delegarea este o abilitate critică în asigurarea fluxului activităților tuturor componenților unei echipe.

Dacă vă luptați cu o sarcină, este posibil să fiți reticenți să o transmiteți altcuiva. Poate că sunteți îngrijorat de volumul de muncă al unui angajat sau de capacitatea de a rezolva sarcina. În ambele cazuri, pur și simplu amânând o decizie se creează un blocaj.

Delegarea nu este ceva de care să te ferești; este un instrument pe care îl poți folosi pentru distribui corect sarcinile. Toate acestea se traduc într-o muncă mai eficientă, nu una mai grea.

Foto; Shutterstock


Abilitatea de a comunica eficient

Nici comunicarea nu este punctul forte al managerilor, consideră angajații. Componentă esențială a oricărei relații angajat-manager, comunicarea joacă un rol și mai mare în această nouă realitate, în care se lucrează la distanță.

Dacă vă întrebați dacă oamenii din echipele își doresc o comunicare mai clară, întrebați-i! Puneți-vă la dispoziție pentru a răspunde la întrebări și a adresa întrebări. Potrivit raportului, managerii care organizează mai des întâlniri individuale sunt de asemenea mai apreciați de angajați.

Luând timp pentru a aborda una sau mai multe dintre aceste abilități, vă veți deosebi de managerul de nivel mediu. Mai important, veți oferi oamenilor mai mult sprijin de care au nevoie.

Foto: Shutterstock




Citeste si