25 Iunie 2020

Atenție! Șapte greșeli pe care șefii le fac și își distrug, fără să vrea, cei mai buni angajați



Să fii un manager bun nu este deloc ușor. Și sunt câteva moduri în care liderii din business stau în calea angajaților lor și îi opresc să fie cei mai productivi, inovatori și pozitivi. Iată șapte greșeli pe care șefii le fac și își distrug, fără să vrea, cei mai buni angajați.

??in ?(TM)edin?>e inutile

Ședințele trebuie să aducă valoare pentru angajați, cum ar fi generarea unor idei, luarea unei decizii cruciale sau generarea unor planuri de organizare a muncii. Dacă este vorba despre orice altceva, o ședință poate fi anulată, scrie Business Insider.

Este important să alegi cu atenție motivele pentru care organizezi o întâlnire și să dai mai mult timp oamenilor.

Și dacă alegi să ții o ședință, stabilește clar subiectul și rămâneți la el.

Foto: Shutterstock


Nu comunic? clar

„Să ne asigurăm că terminăm proiectul până la sfârșitul trimestrului”, sună ca o directivă clară, dar, în realitate, nu este.

Ideal este ca un manager să ofere detalii specifice atunci când comunică obiective oamenilor din echipe și, mai mult, să îi încurajeze să spună când mesajul care le este transmis nu este clar.

Foto: Shuttestock


Ofer? prea multe informa?>ii

Pe de altă parte, este esențial ca un manager să furnizeze angajaților săi ”cantitatea” potrivită de informații. Căci prea multă este este copleșitoare și scade productivitatea oamenilor.

Furnizați informații în calupuri mici și prin mai multe canale, pentru a le oferi o șansa de a asimila mai bine lucrurile transmise.

Foto: Shuttestock


??ncerc? s? controlezi totul

Micromanagerii sunt cei mai răi din punctul acesta de vedere. Împiedicarea angajaților de a-și controla munca, domeniul sau rolul le înăbușește productivitatea și abilitățile și reduce apetitul pentru inovație și muncă.

Ideal este ca un manager să se oprească din a încerca să controleze totul și să dea libertate de decizie subalternilor.

Foto: Shutterstock


Conduc? cu emo?>ii

Emoțiile își au locul, chiar și la locul de muncă, dar prea multe emoții la locul de muncă poate dăuna unei echipe. Echipele vor evita să interacționeze cu un manager care se enervează fără rost sau care este deranjat de orice întrebare. Ei vor încerca doar să se descurce singuri în fața unor probleme și situații dificile.

Ideal ar fi ca un manager să își folosească inteligența emoțională și socială pentru a descoperi de ce reacționează așa și cum poate face față. Doar așa vor reuși să se descurce mai ușor, iar echipa va fi mai fericită și mai productivă.

Foto:Shutterstock


Fiind indecis

”Paralizarea” se întâmplă atunci când managerul ia în considerare fiecare opțiune înainte de a lua o decizie. Unii spun că a fi indecis este mai rău decât a greși.Ca manager, echipa ta te privește pentru îndrumare și leadership, iar asta înseamnă să iei o mulțime de decizii în fiecare zi. Deci nu-ți poți permite să fii indecis.

Echipa ta are nevoie de tine pentru a decide cu privire la un curs al lucrurilor pentru a putea continua activitate. Și este în regulă dacă faci o greșeală, poți oricând să aduci modificări. Echipa ta te va ierta și va aprecia că ai acționat rapid pentru a rectifica.


Critic??nd f?r? a l?uda

Toată lumea face greșeli și este ușor să le evidențiezi. Însă nu sunt ocazii care trebuie folosite a acuza angajații sau pentru a pune accentul pe rezultatele negative și a uita de performanța lor.

Liderii buni reduc la minimum daunele, folosindu-le ca o modalitate de a aduce soluții salvatoare, cum ar fi mai multe instruiri, job shadowing, strategii de îmbunătătire a activității și schimbarea rolurilor. Se concentrează pe soluții la probleme, astfel încât nu se mai întâmple și lucrează cu angajații pentru a încuraja aceste reveniri.

Foto: Shutterstock




Citeste si