4 August 2020

Munca de acasă continuă: aceste abilități NU trebuie să îți lipsească



Munca de la distanță va continua să domine piața forței de muncă, cel puțin în viitorul apropiat. În contextul în care multe companii anunță își prelungesc activitatea remote cel puțin până la sfârșitul anului, este clar că aceasta nu este doar o tendință. Pentru a reuși și a înregistra rezultate bune muncind din dormitor, sufragerie sau bucătărie, atât angajații cât și liderii trebuie să se concentreze pe dezvoltarea a cel puțin cinci abilități.

Abilit??>i de comunicare scris?

Atunci când echipele lucrează de la distanță, cel puțin jumătate din toată comunicarea se face prin scris, mai degrabă decât prin vorbire. Acest lucru înseamnă comunicarea prin e-mailuri, WhatsApp sau alte forme. Trebuie să puteți comunica clar indiferent de platforma pe care o utilizați.

Verificați întotdeauna e-mailurile de eventuale greșeli de ortografie, gramaticale, de punctuație și corectați-le înainte de a le trimite. De asemenea, veți dori să vă asigurați că utilizați nivelul de formalitate și tonul adecvat, în funcție de persoana cu care comunicați. Puteți renunța la formalitate atunci când vă trimiteți mesaje cu colegii de serviciu, nu însă și atunci când discutați cu șeful, scrie Forbes.

Foto: Shutterstock


Colaborarea

A lucra de la distanță nu înseamnă să lucrezi singur. Veți face parte în continuare dintr-o echipă, ceea ce înseamnă să lucrați cu colegii la proiecte și sarcini. Fără un spațiu fizic de stat laolaltă, colaborarea poate fi puțin mai dificilă.

Abilitățile de comunicare și de colaborare merg mână în mână, deoarece comunicarea joacă un rol imens în colaborarea de succes. Găsiți echilibrul adecvat când vine vorba despre ședințe video, apeluri telefonice și mesaje pentru a vă asigura că aveți o comunicare bună, dar nu copleșitoare.

Foto: Shutterstock


Concentrarea

A lucra de acasă înseamnă că vor exista întotdeauna distrageri. De la animale de companie și copii până la zgomotul colegilor de cameră sau al vecinilor, este aproape imposibil să găsești un spațiu care să nu îți distragă deloc atenția când muncești. Capacitatea de a vă concentra în ciuda acestor distrageri este o abilitate de neprețuit.

Mențineți-vă concentrarea blocând unele distracții vizuale și sonore. Căștile care anulează zgomotul sunt ideale, la fel și un spațiu de lucru organizat. Scăpați de dezordine în spațiul în care lucrați, astfel încât să vă concentrați doar pe muncă. Acceptați faptul că vor exista întreruperi și nu vă concentrați pe o întrerupere atunci când se întâmplă. Decideți dacă întreruperea necesită atenție imediată sau dacă poate fi rezolvată mai târziu, apoi schimbați-vă rapid atenția spre sarcina pe care o aveți.

Foto: Shutterstock


Organizarea timpului

Abilitatea de a gestiona cu succes timpul este o calitate extrem de importantă, de care beneficiază atât angajatul cât și angajatorul. Când lucrezi de acasă, nu ai niciunul dintre colegii tăi care să privească peste umăr și nici impulsul care vine din faptul că știi că managerul tău ar putea veni spre calculatorul tău în orice moment. Depinde de tine să rămâi concentrat pe muncă și să te asiguri că termini sarcinile care ți-au fost atribuite.

Dacă vă confruntați cu gestionarea timpului, încercați aplicații menite să crească productivitatea și să vă ajute să puteți urmări programul. Blocați anumite ore din zi pentru concentrare, pentru a lucra la o singură sarcină importantă și nu vă lăsați întrerupți de emailuri și mesaje. Încercați să lucrați în sprinturi o perioadă de timp, apoi să faceți o pauză scurtă înainte de a repeta ciclul. Experimentați pentru a găsi metoda care funcționează cel mai bine.

Foto: Shutterstock


Adaptabilitate

Locurile de muncă de la distanță oferă multă flexibilitate, dar această flexibilitate depășește posibilitatea de a alege orele de lucru și locul de muncă. Înseamnă că trebuie să fii pregătit să te adaptezi la noile modalități de lucru, schimbări sporadice și situații neașteptate.

De exemplu, pot să apară provocări neașteptate, cum ar fi probleme de internet sau wifi, probleme de server și autentificări care nu funcționează. Fiți pregătiți pentru aceste situații, faceți o listă cu cine să contactați pentru a le rezolva și creați un plan de rezervă. Uneori este nevoie de creativitate pentru a găsi o soluție în rezolvarea problemelor, dar asta este doar o parte a adaptării.

Foto: Shutterstock




Citeste si