(P) 5 joburi prin care îți arăți curajul în business

Care este acea abilitate care te ajută să ai succes în activitatea ta? Unii oameni sunt buni negociatori sau excelenți speakeri; alții nu se dau la o parte din calea riscurilor. Și le asumă cu mult curaj, proactivitatea fiind parte din felul lor de a fi. Și poți face o carieră bazându-te pe curaj!

Bill Gates, de exemplu, a avut curajul de a renunța la o cariera academică la Harvard care simțea că nu i se potrivea, pentru a fonda Microsoft. Gates recunoaște că a avut tot felul de întrebări: cât de repede trebuie să angajeze oameni, dacă putea să plătească salariile, dar nu a ezitat prea mult, a riscat, ajungând în topul celor mai bogați oameni de pe planetă.

Elon Musk a avut curajul de a propune șefilor săi din bancă o metodă simplă de a procesa plățile. Șefii au râs de el. Și-a dat demisia și-a urmat pasiunea, înființând PayPal. A vândut compania pentru 1,5 miliarde de dolari către eBay și a investit toți banii în două companii noi: Tesla și SpaceX - care i-au adus și contractul cu NASA, după o perioadă în care a fost falit.

Și niciodată nu e prea târziu să urmezi modele și să-ți arăți curajul. Poți face primul pas printr-o schimbare în carieră. Angajatorii apreciază candidații cu inițiativă, considerând curajul un skill de viitor.

Când întreb despre care este viitorul leadership-ului, primesc în continuare același răspuns - avem nevoie de mai mult curaj - trebuie să avem lideri mai curajoși. Așadar acea calitate, numărul unu pe care oamenii o consideră critică la un viitor loc de muncă mereu în schimbare, perturbat și incert este curajul, spune Brené Brown, cercetătoare și scriitoare americană, profesor la Universitatea Houston.

Chiar dacă ai multe întrebări legate de schimbarea în carieră, chiar dacă te preocupă partea financiară sau faptul că nu ai suficientă experiență, merită să încerci. Să te desprinzi ușor-ușor de zona de confort pe care o știi și să te uiți cum ai putea să-ți schimbi destinul profesional.

„Schimbarea jobului trebuie să fie asociată oricărui sentiment – emoție, curaj, adrenalină, determinare – numai frică, nu”, explică Bogdan Badea, CEO eJobs.

Iată joburile care îți oferă șansa de a ieși din zona de confort și de a fi un bun profesionist.
Medic
Ultimul an a făcut ca medicii și asistentele să fie adevărații eroi ai comunității din care facem parte. Să fii medic, în special la ATI este în primul rând o dovadă de curaj. Fiecare secundă din viața unui om depinde de tine și de capacitatea ta de a reacționa rapid. În plus, munca presupune gărzi lungi, uneori chiar de peste 24 de ore, timp în care oboseala nu-și poate spune cuvântul. Pentru a te califica pentru un job de medic este important să fii absolvent al Facultății de Medicină, să cunoști bine aparatura medicală specifică, să cunoști bine medicamentele și să ai experiență anterioară. Activitatea ta va consta în supravegherea pacienților, participarea la intervenții chirurgicale, prescrierea medicamentației necesare. Ai răspundere mare pentru actele pe care le întreprinzi și pentru deciziile luate, precum și pentru calitatea serviciilor oferite.

Psihiatru
O mulțime de oameni vin în cabinetul tău, unii cu tulburări psihice, care pot fi violenți sau pot dezvolta obsesii. Trebuie să fii pregatit pentru asemenea situații, să ai curajul de a reacționa pentru a le aplana stările. De asemenea, este foarte important să stabilești limite clare în relația cu pacienții. Principalele cerințe pentru a fi psihiatru sunt studiile superioare de lungă durată în domeniul medicinei, minimum 2 ani experiență, atestat de liberă practică, atenție și rigurozitate, simțul responsabilității. Activitatea ta va consta în analizarea și evaluarea datelor pacientului pentru a pune diagnosticul, prescrierea și administrarea de medicamente, colaborarea cu medicii de familie, cu psihologii, asistenții sociali pentru a discuta planurile de tratament și evoluția pacientului.

Tehnician/medic veterinar
Să iubești animalele este cea mai importantă calitate care te va ajuta în jobul de tehnician veterinar. Dar nu este singura. Poți întâmpina situații în care să ai nevoie de curaj pentru a liniști un animal sălbatic sau este nevoie să acorzi primul ajutor unui animal rănit și agresiv. Pentru a face față acestor situații, este important să fii absolvent al Facultății dе Medicină Veterinară sau al unui colegiu agricol (pentru tehnician veterinar), să ai experiență de minimum 2 ani în domeniu. Abilitățile personale sunt esențiale, contează să fii o persoană sociabilă, flexibilă, cu spirit dе inițiativă. Reprezintă un plus specializarea ta în chirurgie, radiologie, ecografie, cardiologie, laborator etc.

Manager fabrică
Să coordonezi un business, de exemplu cu activitate în online, înseamnă să-ți asumi riscuri, dar parcă acestea nu sunt la fel de mari ca atunci când ești managerul unei fabrici cu numeroase instalații și operațiuni. Ai nevoie de curaj pentru că activitatea ta presupune, atât coordonarea oamenilor și realizarea planurilor pentru producție, cât și asigurarea respectării procedurilor interne, a legislației în vigoare în domeniul securității și sănătății în muncă, respectarea în cadrul fabricii a standardelor de referință ISO. De asemenea, ai obligația de a supraveghea respectarea cerințelor legale de protecția mediului și referitoare la situațiile de urgență aplicabile activităților desfășurate. Practic, ești omul care oferă ajutor și își asumă riscuri în orice probleme afectează compania. Pentru a face față acestor provocări este important să ai studii superioare tehnice, experiență de peste doi ani într-o poziție similară într-o fabrică, cunoștințe de limba engleză.

Chimist în producția substanțelor chimice
Jobul de chimist, la o primă vedere, implică multă responsabilitate, atenție și precizie, abilități de analiză. Dar când lucrezi într-un combinat de îngrășăminte chimice implică și mult curaj pentru că activitatea ta presupune lucrul cu substanțe chimice foarte nocive, precum și supravegherea bunei funcționări a aparaturii de laborator. Principalele calități de care e important să dai dovadă sunt: discernământ și capacitatea dе a rezolva problemele; putere dе decizie și asumarea responsabilității, spirit de ordine și disciplină.
Responsabilitățile tale vor fi: prelevarea probelor (cenușă de pirită, superfosfați, materii prime), analize fizico-chimice pentru probele prelevate, prepararea reactivilor pentru efectuarea analizelor fizico-chimice, întocmirea trasabilității produselor obținute în cadrul combinatului; înregistrarea rezultatelor analizelor, supravegherea aparaturii de laborator și aparatelor din dotare cand sunt în funcțiune și, dacă este cazul să aduci la cunoştinţă orice defecţiune responsabilului de analiză. De asemenea, răspunzi sub semnătură de calitatea analizelor efectuate.

Schimbările în carieră nu sunt ușoare, căci vin la pachet cu o mulțime de temeri. Ca să-ți fie mai lină tranziția către un job mai bun sau chiar către un alt domeniu de activitate, îți suntem alături cu joburile potrivite pentru tine pe eJobs.ro! Curaj! Aplică!

Care este acea abilitate care te ajută să ai succes în activitatea ta? Unii oameni sunt buni negociatori sau excelenți speakeri; alții nu se dau la o parte din calea riscurilor. Și le asumă cu mult curaj, proactivitatea fiind parte din felul lor de a fi. Și poți face o carieră bazându-te pe curaj!

Text: Steluța Năstase-Lupu

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.
Setari Cookie-uri