Mulțumim oamenilor tot timpul. Le mulțumim personal, la telefon, dar și prin e-mailuri. Este o cutumă, un obicei bine împământenit în multe din culturile noastre. Părinții, educatorii și profesorii le spun mereu copiilor să nu uite să spună „mulțumesc”.

În plus, experții explică faptul că practicarea recunoștinței este unul dintre cele mai bune moduri în care devenim ființe umane mai fericite. Întrebarea este: când scrii „mulțumesc” la finalul unui e-mail de business, recunoștința ta este doar o platitudine sau exprimă într-adevăr mulțumiri?

Mulți oameni încheie e-mailurile în acest mod:

Mulțumesc,
[Nume]

07***

Citeste si:
Facebook nu a anunțat sute de milioane de oameni cărora li s-a...
Facebook nu a anunțat cele...

Dar iată ce se întâmplă atunci când nu mai scrii „mulțumesc” la finalul unui e-mail.

Foto: Pexels

Eviți platitudinile

„Mulțumesc” pentru ce? În timp ce cercetările au arătat că e-mailurile care exprimă recunoștință primesc răspuns mai des, ce se întâmplă cu acele e-mailuri la care nu se răspunde? Este pentru că recunoștința ta nu a fost autentică? Sau poate mulțumirea ta (autentică de altfel) s-a pierdut într-un e-mail care sună a clișeu sau care arată cu disperare faptul că acel „mulțumesc” din final speră să rezolve problema sau va aduce pe masă cele solicitate?

Ești mai specific

Evită să mai scrii mulțumiri în semnăturile de e-mail dacă nu ești cu adevărat recunoscător sau dacă nu ai nimic de recunoscut. Ce poți face, în schimb, este să atragi atenția celui căruia îi trimiți e-mail-ul cu anumite note de mulțumire, pentru chestiuni specifice, scrie Business Insider.

Citeste si:
Sase emailuri care te vor ajuta sa ai mai mult succes la munca
Sase emailuri saptamanale,...
  • „Vă mulțumim că ne-ați oferit ocazia de a fi un ajutor”
  • „Vă mulțumim din nou pentru colaborare”
  • „Mike, îți mulțumim pentru angajamentul tău, ne-a-i ajutat foarte mult să rezolvăm X problemă”

Atunci când ești mai specific în mulțumiri, nu doar că vei primi un răspuns mai bun, dar vei contribui la îmbunătățirea relației dintre tine și client sau colegul respectiv. Așadar, concluzia este simplă atunci când închei un e-mail: fii politicos și sincer. Nu înflori lucrurile, dacă ești cua devărat recunoscător, arată asta într-un mod sincer. Dacă nu este nimic de mulțumit cuiva, alege un alt final. Cu toate acestea, dacă dorești să construiți o relație, adaugă doar acel element în finalul e-mailului.

Sursa foto: Unsplash

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri