Formarea angajaților va fi hibridă după pandemie, proces în care aspectele tehnice de bază vor putea fi explorate digital, iar interacțiunea față în față va avea mai mult rol de dezbatere a unor aspecte ce țin de context, personalizare și sfaturi, potrivit companiei de consultanță în lean management Gemba Partners.

Astfel, este mult mai eficient pentru toate părțile implicate: cursanții care vor avea mai multă libertate în a explora mai multe opțiuni dar și libertatea de a învăța când vor, furnizorii care vor putea scala o parte din business mai ușor și organizațiile client care vor plăti mai puțin pentru același rezultat).

Acestea sunt concluziile fondatorilor Gemba Partners în urma dezvoltării produselor Biblioteca digitală interactivă Lean, LeanFeedback.app, programe de asistență mixte, online și față în față cu utilizarea unei suite de aplicații digitale.

Gemba Partners a lansat după o investiție de 40.000 euro Biblioteca digitală Lean, o platformă digitală educațională cu materiale scurte despre îmbunătățirea continuă pentru angajații companiilor din România. Fondatorii companiei și-au propus să ajungă la un portofoliu de 100 de firme, clienți pentru Biblioteca digitală Lean.

De ce continuă utilizatorii să consume conținut educațional digital

Utilizatorii și conținutul educațional digital se învârt în jurul a trei elemente esențiale, care determină consumul: motivația, ușurința de consum si aplicabilitatea.

Citeste si:
Ce au de învățat instituțiile de stat de la "privați" pentru a fi...
Ce trebuie să învețe...

1. Motivația - în lipsa ei, userul nu învață chiar dacă, aparent, consumă
2. Ușurința de consum - orice obstacol îl face pe user să bată în retragere, mai ales dacă motivația nu este una puternică; criteriul ușurință de consum include:
a. Accesul - dacă este greoi, neclar, userul renunță
b. Conținutul - dacă este greu de parcurs, de înțeles (limbaj, exprimare, exemple, structură), userul renunță
c. Durata - tot ce este lung pierde interesul consumatorului
d. Mediul de studiu - audio/video se potrivește mai puțin într-un mediu de studiu care impune liniște (birou) sau într-un mediu gălăgios (în metrou către casă)
3. Aplicabilitatea - userul din digital simte mai mult nevoia de „practic”, conținutul este necesar să descrie mult mai clar cum se ajunge la rezultat decât care este teoria din spatele execuției. Cumva aceasta vine după primele sesiuni practice, când utilizatorul deja este mulțumit și încrezător de ce obține și caută să-și șlefuiască cunoșțintele.

“La nivel de piață sunt tendințe clare către digital, sub diferite forme: live training, materiale online preînregistrate sau un mix între cele două. Din organizațiile pe care le cunoaștem și urmărim, estimăm că cel puțin 30% dintre acestea oferă astăzi soluții online alternative sau complementare la cele față în față. Dacă vorbim însă despre cursanți, tendința clară este de recul către sistemul de training față în față. În majoritate covârșitoare, oamenii cu care interacționăm își declară nerăbdarea de a fi conectați într-un cadru direct, nemijlocit de niciun element digital”, a declarat Marius Stăvărache, co-fondator al Gemba Partners.

În general, mulți cursanți s-au îndreptat către unelte digitale fie de comunicare, fie de transmitere de knowledge. Dar cât de eficiente s-au dovedit aceste unelte digitale, este o discuție mult mai largă și cea care contează cel mai mult. Sunt domenii în care uneltele digitale de comunicare și learning funcționează și au funcționat dinainte de pandemie și alte domenii în care nu funcționează. Ce s-a întâmplat de-a lungul acestui an și jumătate a fost o forțare a digitalului pe toate domeniile pentru că alternativă nu a existat.

“Așa cum am observat noi, domeniile în care aceste unelte au eficientă sunt cele în care se lucrează preponderent standardizat la nivel internațional și sunt agnostice cultural și la nivelul limbii. Celelalte domenii, care nu sunt agnostice cultural și la nivelul limbii, au nevoie de particularizare și instructorul devine indispensabil în a înțelege contextul și a particulariza aplicarea cunoștințelor transmise”, spune Marius Stăvărache.

Citeste si:
Cum va arăta piața de training și consultanță în 2021
Cum va arăta piața de...

Gemba Partners este o companie de consultanță fondată de Marius Stăvărache, consultant în management cu experiență în multinaționale, și de Radu Daniel, un antreprenor în digital, co-fondatorul CV30.

Sursa foto: Pexels

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri