Vreți să vă angajați ca femeie de serviciu sau în domeniul curățeniei? Avantajele sunt numeroase. Indispensabilă pentru îmbunătățirea stării ocupanților unui loc și ușurarea vieții de zi cu zi, această profesie rămâne însă puțin cunoscută.

Meseria de femeie de serviciu necesită o mulțime de abilități și oferă o mare varietate de servicii. Femeia de serviciu, în special dacă vorbim de o menajeră personală, trebuie să fie discretă, să aibă cunoștințe deosebite în curățenie, în timp ce profesionalismul ei ajută la menținerea unui mediu sănătos. Vreți să aveți o asemenea meserie? Va putem spune în continuare ce presupune a fi femeie de serviciu sau, în general, personal de curățenie.

Abilitățile pe care ar trebui să le aibă o femeie de serviciu

Pentru a se asigura că angajează o persoană competentă, angajatorul caută anumite calități și abilități. Este evident că angajatul trebuie să aibă cunoștințe de bază despre curățare, precum și despre produse de întreținere, siguranță și igienă. Femeia de serviciu trebuie să fie organizată, politicoasă și de încredere. Într-adevăr, nimeni nu vrea să afle că au fost dezvăluite conversații private sau alte lucruri intime. O menajeră poate curăța diferite suprafețe: podele, pereți, mobilier, ferestre, uși, dar se poate ocupa și de curățarea covoarelor etc. De asemenea, poate avea grijă de rufele unui angajator: spălare, uscare, călcare și pliere. Cu toate acestea, nu are voie și nu ar trebui să aibă grijă de copii, de grădină sau de animalele de companie!

Femeia de serviciu și, în general, personalul de curățenie menține un mediu sănătos, astfel încât să putem trăi și lucra acolo cu liniște sufletească.

Menajeră - o profesie în sine și utilă celorlalți

Această activitate necesită o atenție constantă, un stil de viață sănătos și, mai presus de toate, o bună cunoaștere a subiectului. Personalul de curățenie care lucrează într-o companie sau în școli, intervine înainte sau după programul obișnuit de lucru pentru a pregăti sosirea angajaților. Poate fi văzută ca o prezență discretă, un statut care îi conferă o lipsă de cunoștințe din alte profesii. În orice caz, intervenția sa este esențială pentru a asigura un mediu curat și ordonat.

O profesie pentru care putem fi instruiți

Există cursuri de formare pentru femeie de serviciu si personal curatenie utile pentru a învăța această profesie. Pregătirea temeinică, muncă asiduă, uneori la ore la care multe persoane dorm, demonstrează că a fi femeie de serviciu nu este un lucru pe care oricine îl poate face. Cunoștințele despre echipamente, sarcini și tehnici pentru curățare trebuie învățate și manevrate așa cume scrie în manual. În spatele curățării aparent ușoare, există o mulțime de cunoștințe și calități. Este o profesie care trebuie învățată ca oricare alta pentru a evita riscurile și accidentele.

O slujbă obositoare și riscantă

Ar trebui să știți că a fi femeie de serviciu sau a face parte din personalul de curățenie este o muncă foarte grea și potențial riscantă. Este greu adesea din cauza programelor de lucru și a efortului fizic necesar pentru îndeplinirea sarcinilor necesare. Riscurile există, deoarece unele produse pot fi toxice, deși acest lucru este mai rar în ziua de astăzi. De fapt, din ce în ce mai multe menajere folosesc produse naturale pentru a curăța casele clienților sau birourile companiilor. În plus, angajatorii ar trebuie să fie foarte atenți la acest aspect, pentru a nu pune în pericol sănătatea și chair viața personalului de curățenie.

O profesie în care trebuie să vă găsiți locul

Ca femeie de serviciu, trebuie să știti cum să căutați clienți. În plus, angajatorii pot alege dacă femeia de serviciu intervine punctual sau regulat. În acest sens, femeia de serviciu nu este sigură că are o slujbă tot timpul. Că să nu mai vorbim de accesibilitatea mare a profesiei și de numărul mare de menajere de pe piață care complică căutarea angajatorilor. Însă, dacă vă angajați la o agenție, această opțiune este ideală pentru siguranța profesională. În plus, există numeroase posturi fixe pentru personal de curățenie în cadrul unor companii sau firme.

Ce faceți însă dacă sunteți angajator și doriți să angajați o femeie de serviciu?

Dacă doriți să angajați o menajeră independentă, începeți să puneți anunțuri sau să căutați agenții specializate. Apoi selectați profilurile care vă interesează pe baza experienței, vârstei, calificărilor și apropierii de casă sau firma. Alegeți persoană care vi se potrivește dintr-o selecție minuțioasa și decideți zilele și orele de intervenție, precum și sarcinile care trebuie îndeplinite. Dacă apelați la o agenție, va fi puțin mai simplu, În orice caz, o diplomă de studii a personalului de curățenie ar fi indicată pentru a vă asigura de profesionalism impecabil. Dacă alegeți o femeie de serviciu independentă, trebuie să mai treceți prin câteva etape.

După ce ați fost convins de CV-ul și scrisoarea de intenție a unei candidate, faceți un interviu pentru a testa motivația și profesionalismul menajerei. De la început, spuneți-vă așteptările și cerințele pentru a selecta ajutorul perfect la domiciliu sau la firmă.

De asemenea, ca angajator, oferiți-i femeii de serviciu condiții bune de muncă pentru a evita rănirea, epuizarea și a-i păstra sănătatea intactă. Oferiți-i produsele casnice de care are nevoie și cele pe care preferă să le folosească (oțet alb, bicarbonat de sodiu, aspirator etc.).

În primele câteva săptămâni, dacă descoperiți că treaba este efectuată așa cum doriți, nu ezitați să îi explicați din nou așteptările. În schimb, dacă sunteți mulțumit de munca femeii de serviciu, nu ezitați să o felicitați pentru a-și construi încrederea și angajamentul cu voi.

Acum știți informațiile esențiale pe care trebuie să le cunoașteți înainte de a angaja o menajeră sau de a deveni femeie de serviciu. Este o profesie respectabilă, care implică foarte multă responsabilitate, iar importantă unui asemenea angajat nu trebuie subestimată.

sursa foto pexels.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.
Setari Cookie-uri