Dacă îți dorești să îți deschizi propria afacere și să devii propriul șef, pe lângă oportunitățile aferente unui business, trebuie să iei în calcul riscurile și obligațiile. Deci, pentru a-ți porni afacerea cu dreptul, ai nevoie de un plan de afaceri bine pus la punct, ca să minimizezi riscurile. Așadar, iată câteva sfaturi pe care să le iei în considerare când vrei să devii antreprenor.

Planul de afaceri

Primul aspect la care e bine să te gândești, când vrei să pui pe picioare un business, este planul de afaceri. Așadar, trebuie să îți stabilești domeniul de activitate al firmei, apoi bugetul, să îți faci o strategie financiară, dar și una de marketing, și să îți setezi obiectivele, atât pe termen scurt, cât și pe termen lung. De asemenea, se impune un studiu de piață, adică să îți analizezi competitorii și să compari produsele și serviciile acestora cu ale tale. În plus, ia în considerare faptul că vei avea nevoie de un sediu, unde angajații își vor desfășura activitatea sau unde vei avea întâlniri de business.

Bugetul și finanțarea

Chiar dacă ai o idee profitabilă de afaceri, ca să o pui în practică, vei avea nevoie de o anumită sumă de bani. Astfel, cum te afli la început în domeniul antreprenoriatului, probabil că vei avea nevoie de finanțare. De aceea, poți apela la idei de afaceri cu fonduri europene, pentru a atrage bani nerambursabili, cu ajutorul cărora să îți pui afacerea pe picioare sau chiar să o dezvolți pe cea actuală, dacă se află în faza incipientă. Bugetul unei firme reprezintă un factor important când vine vorba de evoluția acesteia. Trebuie să te asiguri că vei avea suficienți bani pentru salarii, facturi, cheltuieli neprevăzute, dar și pentru investiții, fără de care business-ul tău nu va fi pe un trend ascendent.

Taxele și impozitele

Trebuie să ții cont de faptul că, odată ce vei deveni antreprenor, pe lângă oportunități, vei avea și multe obligații, atât juridice, cât și financiare, ca să respecți legislația în vigoare. Drept urmare, vei fi nevoit să plătești anumite impozite și taxe, de exemplu, pentru salariile angajaților ori diverse contribuții către stat. În plus, lună de lună, va trebui să ții gestiunea firmei, ca să știi câți bani intră și ies, deci vei avea nevoie de un contabil experimentat, care să te ajute. În plus, ți-ar prinde bine și serviciile unui avocat, în cazul în care apare vreun litigiu.

Angajați competenți

Ca să te asiguri că activitatea în cadrul afacerii este una eficientă, iar productivitatea este sporită, deci și profitul, pe măsură, vei avea nevoie de angajați competenți, cu experiență, care să dea randament maxim. Drept urmare, ca să atragi specialiști în domeniul de activitate al companiei, va trebui să le oferi anumite beneficii, peste nivelul pieței, ca să îi convingi să se alăture proiectului tău, dar și să rămână angajații tăi pe o perioadă îndelungată. În consecință, poți să le oferi măriri salariale, bonusuri de performanță, zile în plus de concediu, un program flexibil de muncă, vouchere de vacanță, asigurări la clinici private de sănătate sau diverse abonamente, precum cele la sălile de fitness. În plus, este necesar să investești în educația profesională a salariaților, deci va trebui să îi trimiți la cursuri de specializare și traininguri, ca să dobândească noi cunoștințe în domeniu.

Retail jobs

Acestea sunt doar câteva dintre aspectele de care să ții cont, atunci când îți dorești să îți deschizi o afacere. De exemplu, pentru a scădea costurile, poți să apelezi la externalizarea serviciilor sau să îți încurajezi angajații să își desfășoare activitatea profesională de acasă. De asemenea, fiind la început, este indicat să închiriezi sediul, în loc să-l cumperi. Iar dacă te simți copleșit de domeniul antreprenorial, mereu poți apela la consultanți sau parteneri de afaceri.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri