Ultimii doi ani au schimbat felul în care oamenii se raportează la muncă, majoritatea reordonându-și astfel prioritățile. Starea de bine, sănătatea fizică și mentală, alături de echilibrul dintre viața profesională și cea personală sunt printre principalii factori decizionali atunci când vine vorba de păstrarea sau schimbarea unui job.

Conform Work Trend Index 2022, 43% din angajați, indiferent de vârstă, iau în considerare schimbarea locului de muncă în acest an, procentul trecând de jumătate (52%) în cazul tinerilor din Generația Z și din generația Millennials. De asemenea, 53% dintre cei 31,102 respondenți spun că, în prezent, e mult mai probabil să acorde mai multă importanță sănătății și stării de bine, comparativ cu perioada pre-pandemică.

Cu alte cuvinte, angajații își reconsideră viziunea asupra locului de muncă, concentrându-se mai degrabă pe optimizarea echilibrului dintre viața profesională și viața personală, și pe îmbunătățirea experiențelor asociate cu fiecare dintre cele două sfere.

Flexibilitatea, cultură organizațională și beneficiile pentru starea de bine reprezintă elemente cheie în această nouă paradigmă. Provocarea în acest context constă în gestionarea inspirată a modului de lucru hibrid, acordând atenția cuvenită unor dimensiuni precum: îmbunătățirea coeziunii echipelor, construirea unei culturi organizaționale sănătoase, integrarea oamenilor noi și procesul de mentorat pentru juniori.

Retail jobs

Rezultatele studiului arată că persoanele angajate începând cu martie 2020 au avut dificultăți în privința integrării în noul colectiv, au o relație mai fragilă cu echipa directă și au asociat un risc mai mare de a își părăsi actualul angajator. Conform celor spuse de Constance Noonan Hadley, psiholog organizațional care studiază relațiile la locul de muncă, „atunci când echilibrul dintre viața profesională și cea personală este nepotrivit, majoritatea oamenilor renunță la construirea relațiilor pentru chestiuni mai urgente”.

De asemenea, lucrul exclusiv de acasă e asociat cu epuizarea digitală, creșterea numărului de ore lucrate și a nivelului de stres, incapacitatea de a separa viața personală de cea profesională și cu sedentarismul. Acestea sunt probabil și motivele pentru care 57% dintre respondenții care lucrează exclusiv de acasă iau în considerare mutarea la un angajator care oferă un mediu de lucru hibrid.

Citeste si:
Sondaj: Angajații români, tot mai preocupați de protejarea mediului
Sondaj: Angajații români, tot...

În acest continuu proces de evoluție și schimbare, birourile reprezintă punți de legătură între angajați, întrucât oferă cadrul în care oamenii se conectează unii cu ceilalți într-un mod autentic, non-tranzacțional, contribuind astfel la o cultură organizațională sănătoasă, plină de sens, care are la bază valori, principii și interese comune.

„Când oamenii au încredere unii în alții și au capital social, au si dorința de a-și asuma riscuri, ceea ce rezultă în mai multă inovație și creativitate și mai puțină gândire de grup” - Nancy Baym, cercetător principal, Microsoft Research.

Din acest motiv, managerii de top trebuie să creeze o strategie potrivită companiei pe care o reprezintă și să poată răspunde cu claritate de ce, când și cât de des ar trebui ca echipele să se întâlnească fizic. Mai mult de o treime (38%) din respondenții studiului spun că una din marile provocări ale lucrului hibrid este lipsa unei strategii de întoarcere la birou.

Citeste si:
Efectul social media: 1 din 5 tineri își dorește să devină celebru
Studiu | Efectul social media...

Astfel, biroul devine o unealtă de HR, care trebuie să răspundă nevoilor remarcate în acest context într-un mod flexibil și sustenabil. Aceasta este și filosofia din spatele YUNITY Park, campusul dezvoltat de Genesis Property, care are capacitatea de a face o tranziție ușoară către sistemul de lucru hibrid, de a contribui real la coeziunea echipelor și de a conecta oamenii cu experiențe care să le îmbunătățească starea de bine.

Sursa foto: Genesis Property

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Maria Tudorică
 Maria Tudorică coordonează strategia de închiriere a portofoliului de peste 150.000 de metri pătrați de birouri al Genesis Property din rolul de Commercial Real Estate Manager. Cu o experiență amplă în companii de top din domeniul imobiliar și un master în administrarea afacerilor, cu specializare în Economie Comportamentală, Maria gestionează colaborarea de succes cu chiriașii existenți și dezvoltă noi oportunități de închiriere, folosindu-și expertiza...

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri F