4 Septembrie 2007

Tinerii angajati nu se simt iubiti in cadrul companiilor



54% dintre tineri considera ca sunt priviti in mod negativ de personalul companiilor in cadrul carora activeaza, potrivit celui mai recent studiu realizat de Opinionway pentru Asociatia Positive Entreprise.

Conform studiului Opinionway, 54% dintre tineri considera ca, in general, companiile au o imagine negativa cu privire la angajatii tineri, in timp ce 64% sunt de parere ca reprezentantii acestora nu se ocupa indeajuns de demersurile necesare pentru a-i ajuta sa se integreze mai repede in climatul muncii.

Sondajul realizat de Opinionway nu face decat sa sublinieze dificultatile care persista intre companii si tinerii absolventi. Companiile devin tot mai constiente de faptul ca pe viitor vor fi nevoite sa integreze masiv reprezentanti ai generatiilor tinere.

55% dintre respondenti sunt constienti de faptul ca informatiile acumulate pe prerioada studiilor sunt mult prea generale, in timp ce majoritatea companiilor solicita tinerilor absolventi deprinderi practice. Acest decalaj se explica in primul rand prin „prapastia care exista intre scoala si companii”. 17% dintre tinerii intervievati sustin ca nu mai au incredere in promisiunile facute de companii, in timp ce 10% nu doresc sa se implice mai mult decat colegii lor mai in varsta. Totusi, trei tineri din patru au o imagine buna despre companii in general, si isi doresc sa lucreze mai ales in institutii din sectorul privat. Odata cu avansarea in varsta, aprooape de treizeci de ani, dorinta de a lucra ca functionar, de exemplu, se accentueaza.

In momentul in care isi aleg un job, principalul criteriu pentru tineri il reprezinta echilibrul dintre viata personala si cea profesionala. Pentru Asociatia Positive Entreprise, dorinta de a mentine un echilibru intre viata personala si cea profesionala nu reprezinta un semn de dezinteres in raport cu valoarea unui job, ci este rezultatul direct a unei situatii precare a locurilor de munca pentru tineri. Astfel, in absenta unui control asupra situatiei profesionale, tinerii au tendinta de a se orienta catre un al doilea factor important de sustinere in viata lor: familia.

Studiul Opinionway a fost realizat pentru Asociatia Positive Entreprise si a avut un numar de 325 de respondenti cu varste cuprinse intre 18 si 25 de ani. Asociatia Positive Entreprise este formata din cadre superioare ce militeaza pentru o mai buna integrare a tinerilor in lumea profesionala.



Citeste si