2 Octombrie 2007

Romtelecom: Ca sa pastrezi un angajat, trebuie sa lucrezi cu seful acestuia



Romtelecom, cel mai mare jucator de pe piata de telefonie fixa, si-a propus sa angajeze cateva sute de persoane in departamentele din zona de comercial, dar si pentru divizia de call center-e.

„Cele mai cautate posturi sunt cele din departamentele comerciale si cele tehnice, foarte specializate. In general exista un interes mare si datorita proiectelor speciale pe care le realizeaza compania, care trece printr-o transformare profunda de business, evoluand de la furnizor de telefonie fixa la un furnizor de servicii complete de comunicatii si multimedia”, a declarat pentru Wall-Street Anca Georgescu, director executiv resurse umane, Romtelecom.

Romtelecom foloseste mult partea de recrutare online, foarte dezvoltata in Romania, insa participam la targuri de joburi, organizand de curand un asemenea targ propriu, pentru divizia comerciala – segmentul de business, care s-a bucurat de mare interes din partea potentialilor candidati – pentru o zi intreaga Palatul Telefoanelor, unde s-a desfasurat evenimentul, a fost plin de tineri dornici sa lucreze pentru Romtelecom. „Am organizat un targ propriu considerand ca ne va asigura o viteza optima de identificare si completare a posturilor”, explica Anca Georgescu.

De asemenea, compania foloseste recrutarea interna, incercand sa identifice cu prioritate in interiorul organizatiei candidati pentru anumite posturi, cel putin in cazurile in care se considera ca exista competentele necesare.

„In sine, recrutarea interna poate constitui o motivare suplimentara a anagajatilor, prin crearea de oportunitati de dezvoltare profesionala”, cred specialistul in resurse umane al celui mai mare operator de telefonie fixa de pe piata locala.

La nivelul intregii organizatii, Romtelecom inregistreaza o fluctuatie de personal „destul de mica”. Exista anumite departamente care sunt afectate mai mult de fluctuatie, cum sunt cele de IT si call center, dar aceasta este o tendinta generala pe piata, nu una specifica Romtelecom.

Romtelecom avea la finele lui iunie 12.242 de angajati, in scadere cu 5,5% fata de cei aproape 13.000 de la 30 iunie 2006.

Care sunt motivele pentru care angajatii Romtelecom parasesc organizatia? In cele mai multe cazuri, este vorba de motive personale, de factori care ii afecteaza direct pe cei care decid sa plece. „In plus, putem constata ca, in comparatie cu anii anteriori, generatia actuala are asteptari mari privind ascensiunea rapida in cariera”, explica Anca Georgescu.

Ca orice companie mare din Romania si Romtelecom are planuri solide de retentie a angajatilor companiei prin asigurarea unui climat organizational, cu toate variabilele sale.

„Ca sa pastrezi un specialist in organizatie e vital sa lucrezi cu „seful”- e o regula cunoscuta in HR ca oamenii nu parasesc organizatiile, ci sefii pe care ii au – pentru retentie ne concentram deci asupra sefilor, care trebuie sa stie sa-si motiveze oamenii, sa-i convinga, sa-i inspire, sa-i directioneze”, conchide specialistul Romtelecom in resurse umane.



Citeste si