1 Decembrie 2009

Companiile americane au renuntat la prime si cadouri de Sarbatori



Multe dintre companiile de mici dimensiuni, care, din cauza efectelor crizei, nu isi mai permit sa plateasca prime de Sarbatori, gasesc cai creative de a-si rasplati angajatii, potrivit cotidianului de business Wall Street Journal (WSJ).
In locul bonusurilor, cadourilor catre clienti sau a petrecerilor de Craciun companiile ofera atat clientilor, cat si angajatilor discount-uri pentru serviciile prestate sau se rezuma la simple multumiri.

In cazul unei companii din Cleveland, unde angajatii nu primesc prime sau mariri salariale in 2009, executivii au decis sa curete de zapada toate cele 100 de masini ale angajatilor cel putin o data in aceasta iarna. De asemenea, compania a rezervat un loc de parcare cel mai aproape de cladire, care va fi ocupat, prin rotatie, de masinile celor mai performanti angajati. In plus, compania asigura micul dejun pentru intregul personal cel putin o data pe luna.

“Suntem constienti de faptul ca in acest an a trebuit sa reducem cheltuielile, insa vrem sa le aratam angajatilor ca ne pasa de ei”, sustine Brian Smith, presedintele companiei, citat de WSJ.

Doar 31% dintre companii au un buget pentru bonusuri in acest an, fata de 44% in 2008, potrivit unui studiu realizat pe un esantion de 500 de organizatii de catre Express OPEN Small Business Holiday Monitor.

Un sfert dintre respondenti vor acorda mariri salariale in acest an, fata de 30% in 2008. In acelasi timp, una din patru organizatii a taiat bugetul de cadouri pentru clienti si angajati, arata acelasi studiu.



Citeste si