19 Octombrie 2010

Un sfert din angajatorii romani nu fac nimic pentru a-si contura o strategie de resurse umane



Principala actiune pe care o intreprind 25% din angajatorii de pe piata locala in sensul conturarii unei strategii privind forta de munca este ca tin cont de necesitatea unei astfel de strategii si analizeaza rolul ei, arata un studiu realizat de Manpower Romania, unul din cei mai importanti jucatori din domeniul recrutarii.

De asemenea, un sfert dintre respondenti au recunoscut ca nu fac nimic pentru a dezvolta o strategie de resurse umane care sa ajute businessul.

In schimb, 90% dintre angajatorii intervievati au precizat ca au la dispozitie necesarul de personal talentat pentru a-si pune in aplicare strategia de afaceri. Cu toate acestea, 57% dintre ei recunosc ca unul dintre riscurile principale cu care se confrunta la nivelul punerii in aplicare a strategiei de afaceri este tocmai lipsa personalui talentat.

In topul domeniilor in care angajatorii se simt amenintati de o eventuala lipsa a personalului cu competente specifice, se afla domeniul financiar si cel bancar, furnizorii de utilitati (energie, apa, gaze) si domeniul constructiilor.

La nivel global, studiul arata ca aproape un sfert dintre angajatorii din 36 de tari afirma ca strategia privind forta de munca a propriei companii nu sustine strategia de afaceri, sau nici macar nu au la cunostinta daca acestea sunt in concordanta sau nu.

Mai mult, 53% dintre angajatori au recunosc ca nu au facut vreun demers pentru a modifica strategia de resurse umane, astfel incat sa aduca valoare adaugata la nivelul businessului.

La studiu au participat 751 de angajatori de pe piata locala.



Citeste si