16 Noiembrie 2010

Gigantii corporate nu sunt preocupati sa-si creasca succesorii



Miscarile recente petrecute va varful conducerilor unor multionationale cum ar BP, Nokia si LG Electronics sugereaza ca marile corporatii nu au construit planuri de succesiune pentru viitor, scrie Financial Times.

Un studiu realizat de compania de consultanta in management Boston Consulting Group, (BCG) in colaborare cu World Federation of People Management Associations, care reprezinta aproape 50 de asociatii de resurse umane, de pe patru regiuni ale lumii, a aratat ca jumatate din respondenti au dificultati in a-si pregati directorii generali executivi (CEO) din perioada urmatoare.

Cu toate acestea, planurile de succesiune in ceea ce priveste directorii generali ocupa un loc de cinste pe agenda companiilor.

Succesiunea este tratata ca un “eveniment si mai putin ca un proces ori o disciplina”, ceea ce duce, adesea, la esec, este de parare Roselinde Torres, partener in cadrul BCG.

Istoria are obiceiul de a se repeta, adauga Torres, care mentioneaza ca pierderea unui CEO declanseaza un proces de cautare al succesorului, dupa care are loc o selectie a candidatilor interni, precum si o solicitare pentru serviciile head-hunterilor (specialisti in recrutarea de executivi). Apoi, Consiliul Director face o alegere iar problema succesiuni trece pe linie moarta, cel putin pana data viitoare.

Exista insa si exemple care scot in evidenta reusitele unui plan de succesiune.

Strategia de dezvoltare a viitorilor lideri pe care a adoptat-o McDonald’s i-a permis companiei sa-l recruteze intern pe Jim Skinner, noul CEO al lantului de restaurante de tip fast-food.

Richard Floersch, chief human resourses officers in cadrul companiei spune ca focusul McDonald’s este de a solicita fiecarui sef de restaurant sa aleaga candidati capabili atat de a-i inlocui in prezent, cat si peste o perioada de timp.



Citeste si