7 Octombrie 2011

TRANZACTIE in retail: Mega Image preia Gmarket



Lantul de supermarketuri Mega Image, controlat de grupul belgian Delhaize, a preluat activitatea celor trei magazine G’market din Bucuresti, cu o suprafata totala de vanzare de aproape 6.500 de metri patrati.

"Aceasta preluare se potriveste perfect cu strategia Mega Image de a-si extinde activitatea in Romania si in Bucuresti. Dupa aprobarea tranzactiei de catre Consiliul Concurentei, cele trei magazine vor fi reorganizate conform sortimentatiei si conceptului Mega Image, cu o axare pe expertiza in produsele alimentare", a declarat Xavier Piesvaux, directorul general al Mega Image.

Cele trei magazine preluate se afla in mall-urile Plaza Romania, Bucuresti Mall si in zona Colentina.

"Documentatia privind preluarea magazinelor se afla in acest moment la Consiliul Concurentei pentru aprobare", potrivit unui comunicat al companiei.

Gima, cunoscut ulterior drept G'market, a fost primul supermarket deschis in cadrul unui mall, in 1999, de catre Gimrom Holding, al carei actionar majoritar este Anchor Group, administratorul centrelor comerciale Bucuresti Mall si Plaza Romania din Capitala.

Gimrom mai detinea si doua magazine in Iasi, care au fost preluate de Carrefour.

"In magazinele G'market se gasesc mai mult de 10.000 de produse alimentare si nealimentare, iar cifra de afaceri pentru 2010 a fost de 70 de milioane de lei", se mai precizeaza in comunicat.

Prezenta in Romania din 1995, reteaua Mega Image cuprinde acum 94 de magazine in Bucuresti si in restul tarii.

Mega Image a raportat pentru anul trecut o cifra de afaceri de 883,5 milioane de lei (210, 3 mil. euro), in crestere cu 44,28% fata de 2009. Retailerul a trecut pe profit anul trecut, acesta cifrandu-se 2,26 milioane de lei (538 mii euro). Numarul mediu al angajatilor a crescut de la 2.383 in 2009 la 2.998 in 2010.

Principalii concurenti ai Mega Image pe segmentul supermarketurilor sunt Billa (56 de unitati) si Carrefour (38 de unitati).

In ultimii 5 ani (2005-2010), retailerii FMCG moderni au deschis magazine cu o frecventa medie de 117 magazine/an, atingandu-se la sfarsitul lui 2010 un total de 729 de unitati, conform companiei Constrast Management-Consulting. Valoarea pietei de retail FMCG (fast moving consumer good/ produse de larg consum) a fost estimata la 16 miliarde de euro la finalul lui 2010.



Citeste si