Lukoil Romania va contesta in instantele judecatoresti decizia Consiliului Concurentei (CC) privind aplicarea unei amenzi de 136,9 milioane de lei (circa 31,8 mil. euro), compania petroliera fiind invinuita de intelegere impreuna cu altele, respectiv OMV Petrom, Rompetrol, MOL si Agip, de retragerea in 2008 a unui sortiment de benzina.
"Lukoil Romania considera aceasta decizie nefondata, deoarece retragerea de la vanzare a benzinei Premium COR 95 s-a facut independent de actiunile altor jucatori de pe piata, in conformitate cu planurile proprii de productie si vanzare si conform politicii companiei in domeniul protectiei mediului", se precizeaza intr-un comunicat de presa.

Potrivit acestuia, masurile necesare pentru renuntarea la acest sortiment au fost luate inca din 2006, iar in acest scop au fost investite circa 14 milioane de dolari.

"In acest caz nu au fost lezate in nici un fel interesele consumatorilor, deoarece in gama produselor LUKOIL Romania exista si exista si in prezent un tip de benzina mai ieftin, Euroluk 95, care inlocuieste pe deplin benzina Premium COR 95 si, totodata, are caracteristici de exploatare si ecologice superioare", explica oficialii companiei petroliere.

Toate companiile implicate vizate de investigatia CC au anuntat ca vor contesta in instanta decizia autoritatii. Amenzile totale se ridica la 880 de milioane de lei, reprezentand circa 3% din cifrele de afaceri ale companiilor pe 2010. Cea mai mare amenda a primit-o OMV Petrom, in total 504 milioane de lei (OMV Petrom - 366,53 mil. lei si OMV Petrom Marketing - 137,2 mil. lei).

Investigatia demarata de CC pe piata distributiei de carburanti a fost demarata in 2005, iar in ianuarie 2011 a fost facuta publica decizia.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri