Aprobarea unei scheme de compensare a datoriilor este vitala pentru CFR Marfa intrucat compania a devenit viabila anul trecut si ar fi avut profit daca nu ar fi fost grevata de arieratele istorice, afirma ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Alexandru Nazare, citat de Mediafax.
Nazare s-a intalnit la Bruxelles cu Joaquin Almunia, vicepresedintele Comisiei Europene si comisar european responsabil de concurenta, printre temele de discutie figurand si privatizarea CFR Marfa.

"Privatizarea CFR Marfa este necesara pentru a oferi acestei companii o sansa de salvare, avand in vedere nivelul arieratelor din 2007 incoace. In 2010 si 2011, datorita planului de restructurare si eficientizare a companiei am reusit sa reducem semnificativ pierderile si sa asiguram CFR Marfa o sansa la supravietuire. Dar numai printr-o injectie de capital substantiala rezultata in urma privatizarii pachetului majoritar de 51% din actiuni vom putea face din CFR Marfa o companie rentabila", a declarat ministrul Transporturilor.

El a adaugat ca pana la finele lunii aprilie vor fi incheiate procedurile de atribuire a contractului de consultanta pentru privatizare, mentionand ca au fost depuse noua oferte in etapa de depunere a expresiilor de interes, iar pana la sfarsitul acestui an va fi finalizat procesul de vanzare a pachetului majoritar de actiuni.

Potrivit datelor financiare preliminare ale CFR Marfa cuprinse in proiectul de buget pe 2012, operatorul a inregistrat anul trecut pierderi de 133,5 milioane lei, mai mari cu 67,9% fata de nivelul aprobat de Guvern prin bugetul de venituri si cheltuieli al companiei, de 79,5 milioane lei.

Ultimul an cand CFR Marfa a inregistrat profit a fost in 2007, cu un castig de 6,12 milioane lei, in scadere cu 85,7% fata de anul precedent, potrivit datelor Ministerului Finantelor. Operatorul de transport feroviar a inregistrat pierderi de 169,44 milioane lei in 2008, de 341,95 milioane lei in 2009 si de 535,26 milioane lei in 2010.

Compania a incheiat anul trecut cu datorii de 1,25 miliarde lei, cu 200 milioane lei mai putin fata de anul precedent, si estimeaza pentru acest an o crestere de 4%, la 1,3 miliarde lei.

In scrisoarea de intentie semnata de Guvern si FMI in luna septembrie a anului trecut, CFR Marfa era inclusa in grupul primelor noua companii pentru care va fi angajat un manager privat, cu perspectiva vanzarii doar a unui pachet de 20% din actiuni.

Cateva saptamani mai tarziu, CSAT a decis vanzare a peste 50% din actiuni, presedintele Traian Basescu afirmand ca CFR Marfa a fost "profund capusata" prin serviciile care i s-au prestat si ca singura metoda de diminuare a vulnerabilitatii companiilor de stat este privatizarea.

Ulterior, in luna decembrie, Guvernul si FMI au convenit ca CFR Marfa sa fie scoasa de pe lista companiilor cu management privat si vanduta unui investitor strategic, intr-un proces care sa fie incheiat pana la sfarsitul lunii octombrie si in care sa poata fi implicate BERD si IFC, divizia
de investitii a Bancii Mondiale.

CFR Marfa a ocupat in 2010 locul 10 in Europa din punct de vedere al volumului de marfuri
transportate, cu 31 milioane tone, si avea la finele anului trecut aproximativ 8.300 de salariati.

Retail jobs
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri