18 Aprilie 2012

Atentie Altex, Domo si Flanco! IKEA intra pe piata electronicelor de consum



IKEA, cel mai mare producator de mobila din lume, va intra pe piata electronicelor de consum, lansand o gama de articole de mobilier cu televizor si sistem audio integrat, dezvoltate in parteneriat cu compania chineza TCL Multimedia, transmite Reuters.

IKEA vrea sa lanseze o gama de mobilier cu televizor si sistem audio integrat, produsele urmand sa apara in iunie in cinci orase europene, in toamna pe sapte mari piete din Europa, iar pana in vara anului viitor vanzarile sa se extinda la nivel mondial, potrivit Mediafax.

Televizoarele, sistemele audio wireless si playerele CD/DVD/Blu-ray integrate in aceasta gama de mobilier sunt dezvoltate special pentru IKEA.

"Este un pas important pentru noi. Vom avea o oferta unica pe piata. Lansam un nou concept, care presupune sa poti cumpara din acelasi loc mobila si electronicele, gandite impreuna din start", a declarat pentru Reuters Magnus Bondesson, seful diviziei IKEA pentru living room.

Prin aceasta gama de produse, grupul suedez vrea sa reduca aglomeratia de cabluri si telecomenzi din living, a adaugat el.

Cat costa mobilierul tehnologic?

Directorul de vanzari al IKEA Suedia, Tolga Oncu, a spus ca preturile vor porni de la 6.500 coroane suedeze (730 euro) pentru cea mai simpla combinatie de unitati de mobilier, televizor si sistem audio.

Acesta a refuzat sa comenteze privind costurile proiectului sau estimarile privind vanzarile si profitul noii game de mobilier cu electronice integrate.

Parteneriatul cu TCL China nu este prima investitie a IKEA in afara sectorului mobiler. Grupul suedez a vandut timp de zece ani electronice dezvoltate in cooperare cu Whirlpool, iar de trei ani comercializeaza aparate create impreuna cu Electrolux.

IKEA are 294 de magazine in 26 de tari si a inregistrat in anul fiscal 2010-2011 un profit net record de 2,97 miliarde euro, in urcare cu 10%.

Grupul suedez detine un magazin in Romania, situat in nordul Bucurestiului, inaugurat in 2007. Unitatea a inregistrat in perioada 1 septembrie 2010- 31 august 2011 vanzari de 361,8 milioane de lei, in crestere cu 10,5% fata de anul precedent.

TCL Multimedia vinde televizoare si alte electronice multimedia sub marcile TCL, Rowa, Thomson si RCA.



Citeste si