2 Mai 2012

Carmolimp: Vanzarile au crescut cu 30% in T1, dar piata continua sa scada



Compania Carmolimp, cel mai mare productor si distribuitor de carne ambalata in atmosfera protectoare, si-a dublat productia in perioada Pastelui, insa situatia vanzarilor mult mai mari ale companiei nu arata o revigorare a consumului, despre care Valentin Soneriu, directorul general al companiei spune ca a scazut ca urmare a puterii de cumparare.

Carmolimp a inregistrat vanzari record in saptamanile dinaintea Pastelui. In aceasta perioada, compania a produs 50.000 de caserole/zi, vanzarile de carne proaspata totalizand 1,5 milioane de euro. In prezent, compania produce 40 de tone de carne pe zi.

Productia a crescut in perioada Pastelui fata de saptamanile anterioare cu circa 100%, spune Valentin Soneriu.

Cum au fost insa vanzarile din perioada Pastelui 2012 fata de aceeasi perioada a anului trecut?”Per total sunt mult mai bune din perspectiva faptului ca ne-am extins piata de desfacere. Dar, privind obiectiv, piata a scazut din cauza puterii de cumparare”, a explicat pentru Wall-Street.ro Valentin Soneriu.

La finalul lui 2011, Carmolimp estima afaceri de 29 mil. euro in 2012,o crestere de 20%. Anul acesta compania si-a reviziuit in crestere estimarile initiale si vizeaza o majorare a businessului de 25% comparativ cu 2012.

„In primul trimestru al anului am avut o crestere de aproximativ 30% fata de 2011. Evolutia aceasta a fost determinata de investitii noi in tehnologie pe carne proaspata, dar si de abordarea unui alt tip de client - conturile internationale. De asemenea faptul ca piata a facut un pas spre o carne mai calitativa si ca cerintele acestor firme au fost mai mari, au fost in avantajul nostru: firma noastra a fost pregatita sa umple un gol, dat fiind ca avem o experienta vasta pe carne proaspata”, a adaugat Soneriu.

Pentru anul acesta compania re in plan noi investitii in extinderea si automatizarea capacitatiilor de ambalare a carnii proaspete si marirea capacitatiilor de sortare a carnii proaspete.

„Una dintre cele mai importante investitii, nu neaparat ca suma dar ca impact, este obiectivul de a finaliza implementarea sistemului de calitate IFS. Aceasta va finaliza o etapa importanta in firma noastra, care a inceput cu o" obsesie" pentru un produs ultra proaspat de cea mai inalta calitate. De asemenea aveam planificate investitii in segmentul de Ready Meals si Deserturi Congelate”, a mai spus managerul.

De asemenea, anul acesta compania va continua sa investeasca si in magazine proprii. Compania are pe agenda deschiderea a inca 15 magazine proprii si a 10 unitati in franciza.

Despre piata, Soneriu spune ca si in acesta an va mai exista probabil o usoara scadere.

„Din punct de vedere al pietei cred ca va urma o ajustare destul de violenta in urmatorii doi ani, unde urmeaza sa se separe apele intre firmele care au dovedit de-a lungul anilor seriozitate si au avut o preocupare constanta in a imbunatati serviciile si produsele oferite pe piata”, comenteaza managerul.

Anterior, oficialii Carmolimp au declarat ca mizeaza anul acesta si pe cresterea exporturilor, mai ales ca anul trecut a fost ridicata interdictia impusa anterior de Uniunea Europeana.

„Cred ca pietele de export vor fi foarte importante pentru firmele romanesti in urmatorii ani. Anul viitor avem planificate investitii in extinderea pietei noastre si pe export - discutia fiind in general pe marci proprii facute pentru lanturile internationale in care avem deja produse listate”, a mentionat Valentin Soneriu.

Carmolimp a fost infiintata in 1993 de familia Soneriu. Compania opereaza 50 magazine proprii si peste 60 de unitati in sistem franciza.

Compania Carmolimp detine 60% din piata de ATM, fiind in acest moment cel mai mare producator si distribuitor de carne ambalata in atmosfera protectoare la gramaj fix din tara.



Citeste si