Guvernul vrea reanalizarea strategiei de privatizare CFR Marfa si metrou Sos.Alexandriei-Voluntari
Conform documentului depus joi seara la Parlament, Guvernul mai vrea "finalizarea lucrarilor de reabilitare a liniilor de cale ferata pe Coridorul IV Pan-European: linia CF Bucuresti-Constanta, sectiunile Bucuresti-Baneasa, Baneasa-Fetesti si Fetesti-Constanta si a lucrarilor de modernizare a instalatiilor de centralizare electrodinamica din 11 statii CF (prin dotare cu sisteme de centralizare electronica SEL ALCATEL); inceperea lucrarilor pe Coridorul IV Pan-European feroviar: tronsonul Coslariu-Sighisoara, sectiunea 2, si tronsonul Simeria-Coslariu, sectiunea 3, noteaza Mediafax.
Cabinetul mai are in program pregatirea si lansarea proiectelor de reabilitare a garilor feroviare cu finantare europeana: Satu Mare, Baia Mare, Miercurea Ciuc, Targu Mures, Targu-Jiu; pregatirea si lansarea proiectelor pentru realizarea Centurii feroviare a Municipiului Bucuresti; valorificarea activelor auxiliare neutilizate prin identificarea unor solutii alternative de exploatare a acestor active, in beneficiul cailor ferate; regandirea modului de alocare a subventiilor pentru sustinerea transportului feroviar de calatori pentru a elimina competitia neloiala cu transportul rutier.
Guvernul Ponta vrea sa lanseze si licitatiile pentru doua linii de metrou: Sos. Alexandriei – Rahova – Piata Unirii – Mosilor – Obor – Colentina –Voluntari si Laminorului – Gara Progresul, tronson Gara de Nord – Gara Progresul.