10 Mai 2012

Cum arata businessul unei microberarii, care produce si paine "din bere"



Clinica de Bere este o microberarie din Timisoara, care a inceput productia la finalul lui 2010. Infiintata de un grup de 6 investitori romani si germani, mica fabrica de bere este de un an pe piata si a lansat recent si un sortiment de paine, realizata cu ingrediente utilizate la productia berii.

Wall-Street.ro a discutat despre aceasta afacere cu Marius Mircea, cel care se ocupa de relatiile cu clientii si de zona de productie, si unul din asociatii companiei Berarium, firma care detine unitatea de productie.

Investitia in unitatea de productie s-a ridicat la 800.000 euro, iar anul trecut s-a produs un volum de 50.000-60.000 de hl. Volumul afacerilor este inca unul destul de redus, avand in vedere ca businessul este unul la inceput de drum. Totusi, in acest an, ca urmare a extinderii distributiei s-a inregistrat o majorare de 30% a veniturilor comparativ cu primele 5 luni ale anului trecut.

In prezent, micro-beraria produce doua sortimente de bere, una blonda, Terapia Gold si una alba, Terapia Platin, iar in urma cu doua luni a inceput sa produca, in volume mici, si un sortiment de paine, realizat din malt de grau, drojdia, obtinuta din procesul de fermentare al berii, ulei de dovleac si sare de mare, care se vinde in magazinele companiei din incinta a doua supermarketuri Real. “Publicul a fost reticent in prima instanta, insa acum a inceput sa se obisnuiasca cu produsul”, spune Mircea. Pentru vara, compania mai are in plan lansarea unei beri, Terapia Relax, fara alcool, produsa din malt de orz.

In prezent, compania isi vinde produsele in doua magazine proprii si in 35 de localuri din Timisoara. Despre o posibila extindere si in alte orase, Marius Mircea a spus ca vor lua in considerare si alte piete cand cererea va determina acest lucru.

“Stabilizarea pe piata timisoreana este prioritatea. Trebuie sa cladim o baza aici”, a adaugat Marius Mircea.

Compania Berarium a intrat in acest an si in Asociatia Berarii Romaniei, fiind prima micro-berarie care a intrat in asociatia, care pana recent avea ca membri doar marii producatori din domeniu.

Bergenbier, Heneken, Ursus, URBB, Romaqua Group Borsec si Asociatia Producatorilor de Hamei si Soufflet Malt sunt membrii Berarii Romaniei.

“Activam pe un segment de nisa al pietei, aflat insa pe un trend ascendent. Este un segment care completeaza, si nu substituie, gama extrem de variata de sortimente de bere aflate deja pe piata. Proiectul nostru este nascut din pasiunea pentru bere si cred ca ne adresam pasionatilor de bere, celor care inteleg aceasta bautura in aceeasi masura cu noi. Prin asocierea cu Berarii Romaniei dorim, pe de o parte, sa atragem atentia industriei de bere si autoritatilor statului roman asupra existentei noastre, ca microproducator de bere, iar, pe de alta parte, incercam sa incurajam dezvoltarea acestei ramuri, inca neexploatata, a industriei de bere din Romania.”, a declarat Heinrich Loth, general manager Berarium si unul din actionarii principali.

Volumul total al pietei berii a atins 17 milioane hl in anul 2011, mentinandu-se la nivelul anului precedent, iar vanzarile realizate de membrii Asociatiei Berarii Romaniei au atins un volum de 15,6 milioane hl.



Citeste si