Marii retaileri moderni prezenti pe piata locala si-au adaugat in portofolii 72 de magazine in primele cinci luni ale anului, potrivit calculelor wall-street.ro. Mai bine de 50% dintre inaugurari au fost „adjudecate” de segmentul supermarketurilor, unde Mega Image conduce ca numar de unitati noi.

Belgienii de la Mega Image se mentin astfel in fruntea celor mai expansivi retaileri internationali prezenti in Romania, totalizand in primele cinci luni ale anului curent 17 supermarketuri noi. Dintre acestea, 12 au fost deschise in perioana ianuarie-martie. In total, Mega Image opereaza in acest moment un lant format din 113 supermarketuri (excluzand unitatile Shop & Go).

Mega Image detine locul intai ca ritm de expansiune si pe segmentul magazinelor de proximitate, cu lantul Shop & Go, care a ajuns in prezent la 23 de unitati. Dintre acestea, 14 au fost inaugurate in primele cinci luni al acestui an.

Pe segmentul de discount, lider este Lidl (Germania), cu 10 unitati deschise in ultimele cinci luni. Cu un total de 139 de unitati, Lidl este urmat indeaproape de concurentul sau, Penny Market/Penny XXL (Germania), care a ajuns la 131 de magazine, dintre care trei inaugurate in ianuarie-iunie.

Expansiunea segmentului de hipermarket a fost sustinuta de doar doi jucatori - de Kaufland (care are o politica de discount) si de Auchan. Astfel, Kaufland a ajuns la 75 de magazine, dintre care 4 inaugurate anul acesta, iar Auchan a atins pragul de 10 unitati printr-o deschidere la finalul lunii mai. Cora si Carrefour si-au conservat numarul de unitati, de 8 respectiv 25, pe cand Real a inchis o unitate, ajungand la un total de 24.

La capitolul magazine de tip cash & carry, nici Metro si nici Selgros nu si-au sporit retelele. Metro continua sa detina 32 de unitati (dintre care 6 sub brandul Metro Punct), iar concurentul sau Selgros - 19 magazine.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Afaceri in crestere pentru producatorul roman de vinuri Villa Vinea