Atingerea potentialului maxim la locul de munca este un obiectiv spre care tind angajatii dedicati. Desi s-ar crede ca la acest nivel de performanta se poate ajunge doar prin foarte multa munca, sunt si obiceiuri simple pe care daca le ai poti sa iti asiguri succesul profesional. Iata 7 pasi care te pot ajuta sa fii eficient in business, potrivit cartii "The Seven Habits Of Highly Effective People" ("Eficienta in 7 trepte"), scrisa de Stephen Covey, unul dintre cei mai influenti specialisti in management si dezvoltare personala, decedat recent.

Fii proactiv – aceasta este abilitatea unei persoane de a controla mediul inconjurator si de a nu-l lasa sa controleze pe acesta din urma, asa cum se intampla de multe ori in viata. Proactivitatea mai poate insemna autodeterminare, alegere si puterea de a raspunde in stil personal la stimuli, situatii si circumstante.

Incepe avand finalul intiparit in minte – acest obicei se refera la capacitatea de a-ti fixa cu claritate obiectivele si valorile. Prin dezvoltarea obiceiului de concentrare asupra activitatilor relevante vei construi o platforma prin care vei reusi sa eviti elementele care iti pot distrage atentia si poti deveni mai productiv, iar succesul nu va intarzia sa apara.

Prioritizeaza prioritatile – acest obicei evidentiaza organizarea si realizarea activitatilor in linie cu obiectivele si asteptarile prioritizate anterior. Trebuie tinut cont de importanta acestor obiective si nu de urgenta lor.

Gandeste fiecare rezultat dupa ideea “castig-castig” – acest obicei trebuie sa existe deoarece rezultatele in general depind de eforturile comune ale mai multor parti. Ideea de “castig-castig” se bazeaza pe ipoteza totul este pentru toata lumea si ca succesul vine mai degraba dupa o cooperare decat in urma unei confruntari.

Intelege, inainte sa ceri sa fii inteles – acest obicei poate fi explicat prin analogia “pune un diagnostic inainte de a prescrie o reteta”. Incearca sa te pui in pielea persoanei care ti se adreseaza, cat mai obiectiv. Abia apoi, iti poti expune si tu punctul de vedere. Astfel, relatiile tale vor cunoaste o evolutie pozitiva in toate aspectele vietii.

Angajeaza-te in sinergie – acest principiu pleaca de la ideea ca intregul este mai mare decat suma partilor sale, care implicit stabileste provocarea de a vedea binele si potentialul in contributia persoanelor din jurul tau.

Ascute fierastraul – acest obicei se refera la reinnoirea permanenta a personajului. Pentru a functiona eficient si la potentialul nostru maxim, trebuie sa avem grija de sinele nostru si sa il reinnoim in permanenta, in toate cele patru aspecte ale sale: spiritual, mental, fizic si social / emotional.

Sursa foto: freedigitalphotos.net


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Companie cu 2.000 de salariati: angajatii parasesc un job dupa 18 luni