„Pot confirma ca Recordati a achizitionat unele produse de la Labormed”, a declarat pentru wall-street.ro un reprezentant oficial al grupului Recordati. Acesta nu a oferit alte detalii.

Potrivit unor surse din piata, tranzactia ar viza in principal OTC-urile (over-the-counter/produsele fara prescriptie medicala) Labormed din Polonia, adica cele sub brandul Ozone. Astfel, Recordati, cu sediul in Italia, ar fi preluat de la producatorul bucurestean mare parte din produsele Labormed din afara Romaniei.

Deal-ul dintre Labormed si Recordati va fi anuntat oficial, probabil, spre finalul lunii curente, cand managementul grupului italian se va intoarce din concediu.

Preluarea unor produse de la Labormed se inscrie in strategia Recordati de a-si creste afacerile in zona Europei Centrale si de Est (ECE) si mai ales in Polonia, a doua piata ca marime din regiune, dupa Rusia. Compania italiana a anuntat inceputul acestei luni ca a cumparat compania poloneza de medicamente Farma-Projekt.

„Achizitia Farma-Project este un pas inainte pentru strategia noastra de a ne creste businessul in pietele din Europa Centrala si de Est care inregistreaza rate de cresteri interesante”, a declarat Giovanni Recordati, presedintele si CEO-ul grupului.

„Polonia are o populatie mare si o cerere puternica pentru medicamente. Piata farmaceutica poloneza este cea de-a doua din regiunea ECE, iar in ultimii cinci ani a raportat o rata de crestere medie anuala de 6,8%. Piata de produse cu automedicatie a inregistrat o rata medie de crestere de 11,2% pe an”, a mai spus Recordati.

Grupul italian, care anul trecut a inregistrat venituri consolidate de 762 milioane de euro, si-a facut intrarea pe piata romaneasca 2010, prin preluarea ArtMed International, firma specializata in marketing si promovare farmaceutica.

Nevoie de cash

Deal-ul dintre Labormed si Recordati ar avea la baza, spun sursele wall-street.ro, nevoia producatorului bucurestean de medicamente de a face rost de lichiditati pentru sustinerea afacerilor pe plan local in conditiile presiunii taxei clawback (taxa pe vanzarile producatorilor farmaceutici), dar si a recuperarii greoaie a banilor de la stat pe medicamentele compensate.

In Romania, Labormed comercializeaza atat Rx-uri (medicamente cu prescriptie medicala), cat si OTC-uri, dar pe pietele externe se axeaza pe OTC-uri, in mare parte marca Ozone. Aceasta orientare a venit odata cu achizitia portofoliului Ozone in iulie 2009. Atunci, Labormed a cumparat, intr-o tranzactie evaluata la 20-25 de milioane de euro, portofoliul de 400 de produse (SKU-uri) al Ozone.

Preluarea produselor Ozone oferea producatorului bucurestean rampa necesara pentru lansarea pe pietele regionale, mai exact in Polonia, Cehia, Ungaria, Bulgaria si Slovacia, tari in care Ozone Laboratories (compania care producea, sub contracte de manufacturing, produsele Ozone) era deja prezenta.