Aflat la Londra, cu ocazia Jocurilor Olimpice 2012, Muhtar Kent (foto), presedintele companiei Coca-Cola, a acordat un interviu publicatiei TheTelegraph in care vorbeste despre rolul sponsorilor in evenimentele sportive majore si descrie in linii generale viitoarele planuri ale companiei.
Compania sponsorizeaza Jocurile Olimpice din 1928 si este cel mai longeviv partener comercial al Olimpiadei. De asemenea, sponsorizeaza Torta Olimpica, Olimpiadele Paraolimpice si Olimpiadele Speciale, fiind partenerul fondator al acestora.

Cu privire la discutiile recente referitoare la sustinerea Jocurilor Olimpice, Muhtar Kent declara ca daca n-ar exista sponsori mari care investesc anual zeci de milioane de lire in Olimpiada, aceasta n-ar exista in forma ei actuala.

Astazi, multe tari nu ar avea resursele necesaresa formeze echipe olimpice, daca nu ar avea acces la sponsorizari. „O mare parte dintre fondurile generate prin intermediul partenerilor precum Coca-Cola, sunt canalizate prin Comitetul Olimpic International inapoi catre tari, ceea ce ajuta miscarea olimpica si comitete olimpice nationale”, a spus Kent in The Telegraph.

Discutia vine in contextul in care in Londra s-a dezbatut problema biletelor oferite catre companiile care sponsorizeaza evenimentul si a faptului ca sute de locuri nu au fost ocupate. Inclusiv presedintele Frantei, Francois Hollande a criticat faptul ca sponsorii primesc prea multe bilete.

De asemenea, Kent subliniaza si faptul ca de-a lungul timpului, compania Coca-Cola a evoluat de la perioada in care producea o singura bautura pe care o vindea in intreaga lume. Astfel, acum compania are in portofoliu multe bauturi fara calorii.

„Luati de exemplu o tara ca Marea Britanie.”,spune Kent. „Cu douazeci de ani in urma, toate produsele comercializate ca parte din portofoliul Coca-Cola erau bauturi cu continut caloric integral. Astazi, 20 de ani mai tarziu, 40% din produsele vandute de compania Coca-Cola in Marea Britanie sunt fara calorii.”.

Kent spune ca va continua sa sustina Jocurile Olimpice si se gandeste deja la Rio de Janeiro 2016.

Exista uneori tendinta de a fi criticati mult, pe nedrept.”, afirma Kent despre ideea sustinuta de diferite surse care spun ca „o afacere mare” este neaparat rea intr-un fel.

„Uneori nu ni se recunosc toate meritele. Dar cred ca convingerea noastra intrinseca este aceea ca trebuie sa „faci”, inainte de a vorbi. Si in cele din urma oamenii vor intelege.”, continua Muhtar Kent.

Discutand despre economie, Kent spune pentru The Telegraph ca actuala criza ar putea dura inca 3 ani si ca America va iesi inaintea Europei din aceasta situatia dificila ca urmare a diversitatii si spiritului antreprenorial.

“SUA va iesi din criza inaintea Europei ca urmare a profilului demographic. De asemenea SUA are inca un spirit antreprenorial robust. Este singura tara occidental care are o demografie pozitiva, prin comparatie cu Europa si Japonia”, a spus Kent.

Europa trebuie sa inteleaga ca trebuie sa faca ceva legat de situatia demografica, prin imigrare si o mai mare diversitate a populatiei”, a declarat Kent.

Despre planurile de viitor ale companiei Coca-Cola

„Viitorul guvernelor de succes, al afacerilor de succes, al ONG-urilor de succes si al organizatiilor societatii civile consta in abilitatea lor de a putea imbunatati colaborarea eficienta dintre guvern, mediul de afaceri si societatea civila.”,spune Muhtar Kent.

„Fiecare dintre noi are un rol de jucat aici. Problemele sociale cu care ne confruntam, cum ar fi de exemplu obezitatea, nu vor fi rezolvate numai de catre guvern, nu vor fi rezolvate numai de catre companii sau numai de catre ONG-uri. Va fi necesar un efort major de colaborare pentru a spori gradul de constientizare.”, continua Muhtar Kent, Presedintele Companiei Coca-Cola.

Viziunea companiei pentru anul 2020 prevede o crestere de la 2 la 4% a volumului de produse vandute si de la 6 la 8% a veniturilor, ceea ce inseamna o dublare a dimensiunii activitatii intr-un deceniu.

Aceasta (bauturile nealcoolice-n.r.) este sectorul FMCG cu cea mai rapida crestere din lume.Bauturile nealcoolice gata preparate sunt intr-o crestere de 4 pana la 5 procente. Facem parte dintr-o industrie in crestere. Nu conteaza care este starea macroeconomiei la nivel mondial din zilele noastre fata de cea de acum 10 ani, clasa mijlocie va creste cu aproximativ 800 de milioane de persoane. De unde vor veni acesti oameni?Evident, din Africa, America Latina si Asia – cea mai mare parte dintre ei. Apoi, inca 700 pana la 800 de milioane de oameni se vor muta din zonele rurale, in zonele urbane si migratia va continua. Deci, asta inseamna aparitia a aproape un miliard de persoane din clasa mijlocie urbanizata, care nu exista astazi – ceea ce genereaza o cerere imensa. Ne simtim pregatiti sa facem fata acestei cresteri.In ultimii trei ani, am captat 40% din crestere. Si simtim ca putem continua sa facem acest lucru. Iata ce ne da incredere.”, declara Muhtar Kent, presedintele companiei Coca-Cola.

Acesta spune ca intreaga companie Coca-Cola este in modul „de expansiune”, si este interesata de tinte similare cu achizitia recenta in valoare de 980 milioane dolari a companiei de bauturi Aujan din Orientul Mijlociu.

„Nu facem reduceri pe drumul spre prosperitate – ceea ce nu se poate face – ci investim in drumul nostru spre prosperitate. Ne-am marit investitiile in mod contra-intuitiv intr-un moment in care logica normala iti zice sa faci reduceri. Aceasta criza nu seamana cu cele din trecut. Nu va trece rapid, somajul nu va scadea repede, volatilitatea si nesiguranta la nivel macro se vor mentine o vreme, cred ca cel putin pentru urmatorii trei ani. Nimeni nu va putea spune ca am iesit din criza – s-ar putea sa dureze si mai mult.”, spune Muhtar Kent.

Sursa foto: thecoca-colacompany.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri