18 Septembrie 2012

Cum vrea Vincon Vrancea sa ajunga numarul 1 pe piata vinurilor



Vincon vrea mai mult din segmentul premium si super premium, obiectivul companiei fiind de a-si creste cifra de afaceri astfel incat pe termen mediu sa ajunga lider si la nivel de venituri, nu doar ca volum.

Vincon Vrancea, cel mai mare producator de vin ca volum, si unul dintre cei mai mari ca cifra de afaceri, intentioneaza ca in perioada 2013-2014 sa realizeze o investitie de circa 3 mil. euro la Husi.

Compania vrea sa dezvolte la Husi un centru de vinificatie pentru vinuri premium si super premium, care va costa 2 mil. euro, la care se adauga n sistem de fertilizare si un bazin de retentie a apei in valoare de peste 600.000 de euro.

La nivel de strategie, femeia de afaceri Luchi Georgescu, sefa Vincon, mizeaza pe o extindere in zona super premium si pe o mai buna prezenta in HoReCa.

Vincon Vrancea, cel mai mare producator de vin ca volum, si unul dintre cei mai mari ca cifra de afaceri, intentioneaza ca in perioada 2013-2014 sa realizeze o investitie de circa 3 mil. euro la Husi. Compania vrea sa dezvolte la Husi un centru de vinificatie pentru vinuri premium si super premium, care va costa 2 mil. euro, la care se adauga n sistem de fertilizare si un bazin de retentie a apei in valoare de peste 600.000 de euro.

In perioada 2010-2011, Vincon a investit peste 5,5 mil. euro din care 3,7 mil. euro in reconversia de vita de vie, plantatii tinere, 1,2 mil.euro pentru achizitia de utilaje, 250.000 euro in dezvoltarea parcului auto, 200.000 euro pentru achizitii de terenuri si restul in statia de epurare de la Carligele.

In 2012-2013 va continua programul de replantare de vita de soiuri nobile bugetul total fiind de 3,5 mil. ero. La sfarsitul acestei perioada suprafata replantata va depasi 800 de hectare. De la privatizarea din 1999, Vincon a investit peste 40 mil. euro in companie.

Strategia companiei din urmatorii ani vizeaza consolidarea pe segmentele premium si super premium. De altfel, compania are in plan ca pana la finalul acestui an sa lanseze un nou vin super premium, Ambrosio, dedicat segmentului HoReCa si retailului specializat.

Legat de acest nume, care difera mult ca origini fata de brandul lance al companiei- Beciul Domnesc, Georgescu spune ca “traditionalismul nu ajuta in HoReCa”

“Vrea sa vand mai mult vin de soi”, spune Luchi Georgescu, in contextul in care compania sa, desi lider pe volum este abia pe pozitia 3 sau 4 ca cifra de afaceri in topul producatorilor.

De asemenea, femeia de afaceri considera ca pe piata vinului trebuie sa inceapa o individualizare, in sensul in care brandurile ar trebui asezate pe rafturile magazinelor in functie de potential. Astfel, ar trebui branduri speciale pentru HoReCa si speciale pentru hipermarketuri, in opinia femeii de afaceri.

Obiectivul pe termen mediu este sa aduca Vincon pe prima pozitie si ca cifra de afaceri nu doar ca volum.

Mai multe detalii despre Vincon si Luchi Georgescu gasiti aici.



Citeste si