Dedeman este a doua companie pe care analistii de la Capital Partners au inclus-o in proiectul de cercetare „Campioni locali”, dupa Banca Transilvania. Cum este vazut liderul pietei de bricolaj de analistii companiei de consultanta.

Dedeman - raport de analiza

Retailerul de bricolaj Dedeman a inregistrat venituri si un profit EBITDA (inainte de dobanzi, taxe, amortizari si depreciere) in crestere puternica de-a lungul ultimilor cinci ani. Astfel, in intervalul mentionat compania a inregistrat o rata anuala compusa de crestere (CAGR) a veniturilor de 34%, si de 49% in cazul EBITDA.



Compania din Bacau are cele mai mari sanse sa isi consolideze pozitia prin intermediul unor achizitii, fara a fi insa afectata de cresterea competitiei ce va duce la un „razboi al preturilor” in piata de bricolaj, mai spun analistii Capital Partners.

„Este de asteptat sa vedem o crestere a tranzactiilor de M&A in aceasta piata sau a unor extinderi internationale. In Romania, dupa 2008, a avut loc un proces de consolidare si polarizare, companiile indatorate pierzand teren in favoare jucatorilor cu situatii financiare solide. Avand in vedere ca primii sapte jucatori controleaza 85% din piata si estimarile de crestere ale sectorului sunt fragile (4% CAGR in urmatorii 5 ani), optiunile pentru dezvoltare devin mai putine”, se mentioneaza in raportul companiei de consultanta.



In aceste conditii, este de asteptat ca Dedeman sa se apropie de momentul in care va atinge punctul maxim de evaluare.
Dedeman este cea mai mare companie din piata romaneasca de bricolaj, cu afaceri de 475 mil. euro si profit de 48,5 mil. euro in 2011. Compania este unul dintre cei 10 „campioni ai economiei” pe care wall-street.ro i-a identificat ca fiind candidati excelenti pentru o listare pe Bursa.

Sursa tabel: Capital Partners



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri