Firma Doly-Com, apartinand familiei Cazacut din Botosani, a pierdut in urma scandalului carnii de cal 20% dintre contractele incheiate pentru exporturi, majoritatea din tari precum Franta sau Germania, a spus Iulian Cazacut, director general al companiei.
Numele producatorului Doly-Com a aparut in scandalul carnii de cal etichetate drept carne de vita in urma acuzatiilor venite din partea procesatorului francez Spanghero. Astfel, dupa ce autoritatile britanice i-au acuzat pe francezi ca ar fi livrat lasagna ce continea carne de cal in loc de carne de vita, Spanghero a replicat afirmand ca adevaratii vinovati ar fi fost doua abatoare din Romania – Doly-Com din Botosani si CarmOlimp din Brasov.

Ulterior, acuzatiile s-au dovedit a fi nefondate, in urma controalelor rezultand ca materia prima exportata de companiile romanesti a fost corect etichetata.

Ce a ramas in urma acestui scandal alimentar? “Cand am intrat in acest scandal le-am spus tuturor colegilor si partenerilor ca o luam practic de la zero cu afacerea. 20% dintre contractele pe export au fost intrerupte, in special in Franta si Germania. Acolo sentimentul nationalist este mai puternic. Nu intentionam insa sa actionam pe nimeni in judecata ca urmare a prejudiciului de imagine creat”, spune Iulian Cazacut (foto), directorul general al Doly-Com, companie cu afaceri de 34 de milioane de euro.

30% din cifra de afaceri a producatorului din Botosani a fost generata anul trecut de exporturi in tari precum Austria, Franta, Olanda, Italia, Suedia, Germania. Pentru acest an compania isi propune sa mentina aceeasi pondere a exporturilor din total business.

“Speram sa avem aceeasi pondere pe export, poate chiar si mai mare. Am intensificat in acest sens comunicarea directa cu fiecare client in parte. Am renegociat preturile, pe alocuri vorbim de scaderi de 5-10% a preturilor. Exista poate si unele retineri cand partenerii straini vad ca produsul este din Romania din cauza scandalului carnii. Estimam insa ca in cateva luni vom reveni la aceleasi vanzari si capitalul de imagine va fi refacut in totalitate”, explica Cazacut.

Din totalul vanzarilor realizate anul trecut, carnea de vita reprezinta o pondere de 50%, cea de porc 45% si carnea de cal 5%.

Potrivit datelor furnizate de Vasile Urzica, director strategie-dezvoltare al Doly-Com, compania a raportat un volum cu 50% a exporturilor de carne de cal, evolutie generata in special de cererea scazuta pentru anumite sortimente. Doly-Com exporta carne de cal in Germania si Polonia.

In ceea ce priveste vanzarile de carne de vita pe piata locala, Urzica vorbeste despre o scadere de pana in 20% in primele doua saptamani din luna martie, urmata de o revenire la valori normale.

Oficialii Doly-Com au subliniat o serie de masuri de sprijinire a producatorilor si procesatorilor romani de animale si carne printer care se numara infiintarea unei Burse a carnii, extinderea acordurilor sanitar-veterinare si cu state din afara zonei UE astfel incat sa se creeze posibilitatea exporturilor pe piete precum Rusia si Turcia.

Valoarea productiei locale de carne de vita (sacrificari in Romania) se ridica la aproximativ 70-80 mil. euro. Consumul de carne in Romania este reprezentat in proportie de 50% de carnea de porc, 33% pui, vita 10%.

Pe piata sacrificarii de bovine Doly-Com estimeaza o cota de piata de 14%.

Firma a fost lansata in anul 1997 de sotii Doina si Iulian Cazacut si detine o unitate de abatorizare in comuna Roma, Botosani, cu o capacitate de sacrificare de 60.000 de capete pe an, respectiv o fabrica de semipreparate din carne in Tunari, Ilfov.

Compania are in prezent aproximativ 300 de angajati.

Pe plan local, Doly-Com detine doua branduri proprii – Kravys si Carpathian Beef – care sunt comercializate in retelele de retail Metro, Carrefour, Kaufland si Lidl.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri