15 Aprilie 2013
10 companii care schimba modul in care cumparam
Odata cu dezvoltarea rapida a comertului online modul in care facem cumparaturi in prezent s-a schimbat. Cativa retaileri si-au schimbat strategia de vanzari pentru a tine pasul cu cumparatorii. Afla care sunt companiile care revolutioneaza modul in care achizitionam zilnic diferite lucruri.
ZARA
Anul infiintarii: 1975
Zara este cunoscuta pentru rapiditatea cu care lanseaza noi colectii si a modului in care sunt expuse produsele. Strategia vizeaza ca pe viitor numarul colectiilor noi sa creasca. In plus, retailerul intentioneaza sa se extinda si mai mult la nivel global.
Amazon
Anul infiintarii: 1994
Amazon intentioneaza sa comercializeze produse din zona alimentara si moda, strategie care poate transforma compania in primul supermagazin online din lume. In plus, compania lucreaza la o modalitate de a livra produsele in aceeasi zi in care a fost plasata comanda.
Walmart
Anul infiintarii: 1962
Cel mai mare retailer din lume nu isi poate permite sa ramana in urma in materie de inovatii. Centrul sau de cercetare creeaza tehnologia care plaseaza Walmart in viitor. Aici, angajatii lucreaza la motoare de cautare specializate, care sa surprinda particularitati de comportament ale cumparatorilor, pana la solutii noi de distributie.
UPS
Anul infiintarii: 1907
UPS livreaza miliarde de pachete in fiecare an. Pe masura ce consumatorii comanda din ce in ce mai mult online, UPS se adapteaza acestei tendinte si a creat cutii securizate langa oficiile postale de unde clientii isi pot ridica pachetele in siguranta, fara sa mai apeleze la un intermediar.
Anul infiintarii: 2010
Pinterest este o platforma unde oamenii pot impartasi lucruri care le plac. Retaileri precum Gap sau Target si-au modificat campaniile de marketing pentru a include si aceasta platforma in strategia lor.
Apple
Anul infiintarii: 1976
Apple a revolutionat deja spatiul de cumparaturi odata cu lansarea conceptului de Apple Store, cu desing-ul lui minimalistic. Nu s-a oprit aici si lanseaza in fiecare an noi magazine unice ca design.
eBay
Anul infiintarii: 1995
Divizia PayPal a eBay transforma modul in care clientii platesc pentru bunurile achizitionate. Ultimul proiect reprezinta un parteneriat incheiat cu McDonald's Franta prin care clientii pot plati online inainte de a ridica produsul din magazin.
Victoria Secret
Anul infiintarii: 1977
Strategia de marketing al retailerului de lenjerie intima Victoria Secret, care culmineaza cu un spectacol de moda realizat in fiecare an, este una dintre cele mai bune din industria de profil. Compania nu a fost afectata de criza economica, raportand vanzari record in ultimii trei ani.
IKEA
Anul infiintarii: 1943
IKEA, cel mai mare producator de mobila la nivel mondial, intentioneaza sa intre pe piata din India prin deschiderea a 25 de magazine in urmatoarea perioada. Compania este printre putinii retaileri care au sansa sa se impuna pe piata din India.
Marks&Spencer
Anul infiintarii: 1884
Retailerul Marks&Spencer a implemntat cele mai drastice masuri in strategia de sustenabilitate a companiei - incurajeaza clientii sa doneze hainele vechi in schimbul unui voucher si foloseste sticle de plastic reciclate pentru a produce poliester pentru haine.