Dupa un 2012 “sub nivelul asteptarilor”, nici anul acesta nu va arata mai bine, crede Terez Zarug, directorul general al Avicola, unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata oualor de consum.

“Un factor principal care a influentat in mod negative asteptarile noastre pentru anul trecut a fost cresterea exagerata a preturilor la materiile prime, care s-au dublat fata de 2011. Nu sunt foarte optimista nici in privinta acestui an. Exista o supraproductie de oua in Europa ceea ce a determinat o diminuare a pretului de vanzare mult sub costul de productie”, a explicat Terez Zarug, o prezenta discreta in mediul de afaceri local.

Avicola a raportat anul trecut o cifra de afaceri de 35 mil. lei, in crestere cu 25% fata de 2011, insa profitabilitatea companiei a scazut pana la 426.000 lei. In 2011 Avicola a avut un profit de circa 811.000 lei.

In aceste conditii, un obiectiv pentru 2013 il constituie majorarea ponderii exporturilor in totalul afacerii de la 5% in prezent 2012 la 10% in 2013. Principalele piete de desfacere sunt Germania (unul dintre cei mai mari importatori de oua de consum) si Olanda, iar in acest an compania a inceput sa exporte si in Irak.

“Problema este lipsa unui ajutor real al autoritatilor. In momentul in care intentionam sa intram pe noi piete sa ne ajute sa identificam documentele necesare, nu sa astepte sa venim noi cu toata documentatia necesara exportului. Este un proces anevoios. Vrem ca exporturile sa nu ni se para un adevarat calvar, ci o sansa pentru a ne dezvolta afacerea”, spune Zarug.

Ouale de consum reprezinta 50-60% din totalul afacerilor, restul fiind generat de desfacerea de material biologic. Avicola exporta material biologic in Ungaria, Republica Moldova si Bulgaria, fiind singurul importator si distribuitor al rasei Lohman Brown (Germania).