Chiar daca economia s-a dezmortit usor in primul trimestru al acestui an, consumul nu va cunoaste un trend ascendent decat in momentul in care romanii vor scapa de fobia crizei, spune Nicolae Palfi, vicepresedinte al grupului Romaqua si unul dintre actionarii companiei.
“Consumatorul este roman, este al nostru, afacerea aceasta este una exclusiv romaneasca. Daca noi, companiile romanesti nu il cunoastem pe roman si ce ii place, cine altcineva o poate face? Daca producatorii romani isi vor privi afacerile cu mai mult curaj vor avea mai mult succes. Consumul nu va creste pana cand romanul nu va scapa de fobia crizei. Noi suntem ca un catelus care incearca sa isi prinda coada. Sa ne uitam ce fac altii in vest. Noi nu avem o piata de consum precum americanii”, explica Nicolae Palfi, care administreaza afaceri de peste 140 mil. euro.

Romaqua, cel mai mare jucator din industria apelor minerale, este detinuta de oamenii de afaceri Octavian Cretu si Nicolae Palfi.

Daca anul trecut afacerile grupului au avansat cu 7%, pana la 154 mil. euro, pentru 2013 Palfi vorbeste de o crestere similara, scenariul optimist indicand un avans de 15%. Ponderea cea mai mare in afacerile Romaqua este detinuta de categoria apelor minerale (50%), unde compania este prezenta cu brandul Borsec, Stanceni si Aquatique.

Berea contribuie in proportie de 35% la incasarile companiei, Romaqua fiind prezenta pe piata cu brandurile Albacher, Dorfer si Muhlbacher. De altfel, cel mai nou produs din portofoliu – Albacher Radler – va aduce o crestere de 15-20% a afacerilor din bere pentru acest an, estimeaza Nicolae Palfi.

“Primele luni din acest an au fost foarte bune pentru noi. Am avut o crestere de 14% a vanzarilor din bere. Am marit capacitatea fabricii din Sebes cu 50% si am crezut ca va fi suficient. Nu a fost asa. A fost o explozie in vanzari”, explica vicepresedintele Romaqua.

Daca pentru acest an actionarii companiei nu mai au in plan alte investitii, pentru 2014 acestia iau in calcul o noua marire a capacitatii a fabricii de bere din Sebes.

“Pentru a mari capacitatea fabricii pana la 2 milioane de hectolitri vom avea nevoie de investitii de 10-15 mil. euro”, spune Palfi.

In prezent, capacitatea unitatii de productie este de 1,4 mil. hectolitri, fata de un milion de hectolitri in 2008, anul in care fabrica a fost inaugurata.

Albacher, cel mai vandut brand de bere din portofoliul Romaqua, detine o cota de piata de 9,4% in perioada decembrie 2012 - ianuarie 2013, potrivit datelor oferite de companie.

Compania detinuta de Octavian Cretu si Nicolae Palfi se numara printre putinii producatori romani ramasi in cursa pe o piata dominata de nume internationale precum Heineken, SABMiller (Ursus) sau Bergenbier.

Vanzarile de apa raman pe plus. Bauturile racoritoare, declin in ultimii 3 ani

Romaqua a produs anul trecut 350 mil. litri de apa minerala, piata in care grupul detine o cota de 28-29%. In primele patru luni vanzarile companiei pe acest segment s-au majorat cu 6% si estimeaza un avans de 50% pentru acest fata comparativ cu 2012.

Pe piata apelor minerale, Romaqua concureaza cu Rio Bucovina si Coca-Cola.

Situatia este insa diferita in cazul industriei bauturilor racoritoare, care in ultimii trei ani a raportat scaderi de 40%. Romaqua este prezenta pe acest segment cu sucurile Giusto, Quick Cola, Lamaita si Cico.

Compania mai detine in portofoliu energizantele Giusto Elektrik si incepand cu anul trecut produce si seminte de floarea soarelui sub brandul Metropolitan Play.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri