1 Iunie 2006

Firmele mici devin tinta pe piata serviciilor

De la firmele de telefonie mobila la liniile aeriene, din ce in ce mai multe companii sesizeaza cat de profitabile sunt pachetele de servicii alcatuite cu dedicatie pentru firmele mici.

SOHO. Nu este vorba de celebrul cartier cu felinare rosii din Londra, asa cum se gandesc automat unii dintre noi, ci de titulatura de pe cartea de vizita a lui Ciprian Raglean. Ce face el? Este SOHO&SME (Small Office, Home Office&Small Medium Enterprises) Division Manager la Orange Romania.

Dar sa traducem in limba romana. Ciprian Raglean se ocupa de pachetele de servicii destinate de Orange firmelor mici si mijlocii, precum si intreprinzatorilor care au biroul acasa. O piata speciala, pe care Orange a atacat-o recent, prin pachete de servicii si telefoane la preturi promotionale. “Lansarea programului Business a fost determinata de cererea in crestere pentru astfel de servicii din 2004 incoace. Anul trecut, am inceput sa studiem detaliat acest segment de piata”, explica Ciprian Raglean. In ultimii doi ani, pe piata serviciilor de telefonie destinate firmelor, al carei potential se ridica la circa 50 de milioane de dolari, au fost remarcate trei directii. Asa cum era normal, ca urmare a cresterii competitiei, preturile abonamentelor s-au diminuat, calitatea serviciilor a crescut, iar pretentiile clientilor s-au modificat semnificativ.

“Studiile noastre de piata ne-au aratat ca un client business nu doreste sa fie tratat ca unul obisnuit. Asa ca, in urma acestor studii, am redus la 10 secunde timpul maxim de asteptare pentru un client business care suna la serviciul de relatii cu clientii”, precizeaza Ciprian Raglean. Alte servicii introduse de Orange pentru clientii IMM, ca urmare a cercetarilor facute, sunt oferirea unui SIM de rezerva si salvarea la cerere a datelor din memoria telefonului pe un server Orange. De asemenea, in cazul in care vi se strica telefonul, primiti gratis altul pe perioada cat este la reparat.

Cele mai solicitate servicii Orange sunt abonamentul Business Flexibil Grup – un singur abonament pe firma si reducere de 50% la convorbirile dintre angajatii firmei – dar si cardul 2G, care cuplat la laptop permite accesul la internet. Nu e de mirare ca produsele cerute de catre clientii business ai Vodafone sunt similare - abonamentele One 4 All, care au minute gratuite si reduceri de tarif pentru angajatii firmei, dar si 3G Multi Office, care include un abonament de genul celui mentionat mai sus, acces la internet si un echipament special care sustine simultan servicii de voce si internet.

“Pentru clientii business, simplificarea ofertei este cel mai important lucru. Ei nu au timp sa stea sa analizeze. Este foarte important sa intelegi cum gandesc, pentru ca odata cuceriti, iti raman fideli”, spune Gabriela Matei, senior director business market la Vodafone. Dar ce inseamna clienti business? Firme care au in medie zece abonamente si maximum 50 de angajati, companiile care depasesc aceste dimensiuni fiind incadrate in categoria corporate.



Citeste si