Primul lucru pe care si-l propune GFR, care a castigat licitatia pentru preluarea a 51% din CFR Marfa, este eficientizarea companiei, astfel incat aceasta sa nu mai fie o "gaura neagra" a economiei, a declarat Sorin Chinde, directorul general al GFR, la "Mediafax Talks about Transport&Logistics".
"Noi reunim trei operatori feroviari in trei tari, Romania, Ungaria, Bulgaria, patru fabrici de material rulant si reparatii. Avem 9.000 de salariati. (...) Nu privim CFR Marfa ca pe un trofeu. CFR Marfa este o companie unde se regasesc alti 11.000 de salariati, care au destinele lor, asupra carora trebuie sa avem grija. (...) Primul lucru pe care ni-l propunem este eficientizarea CFR Marfa, ca sa nu mai fie o gaura neagra a economiei romanesti, cum este numita in prezent", a afirmat Chinde.

Grup Feroviar Roman este cel mai mare jucator privat din sectorul transportului feroviar din Romania si face parte din grupul Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica (foto).

GFR a fost declarat castigator in procesul de privatizare a CFR Marfa, oferind un pret de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din actiuni si asumandu-si investitii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investitii de mediu.

Potrivit ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu, in prezent CFR Marfa mai are datorii de aproximativ 100 de milioane de euro, pe care le va prelua GFR. O parte a datoriilor CFR Marfa au fost transformate in actiuni, pentru a creste interesul potentialilor investitori, la privatizare.

Starea proasta a infrastructurii feroviare la nivel national determina operatorii care transporta marfa din Asia sa ocoleasca Romania, a mai spus Sorin Chinde, directorul general al Grupului Feroviar Roman (GFR).

"Starea infrastructurii feroviare din Romania este departe de a fi ceea ce ne trebuie pentru a permite transporturi de calitate la un cost rezonabil si, implicit, de a contribui la dezvoltarea economica a tarii", a spus Chinde.

El a adaugat ca starea precara a infrastructurii face ca Romania sa riste sa piarda avantajul pe care il are cu portul Constanta, cel mai mare port la granita de Est a Uniunii Europene, intr-o zona sigura.

"In conditiile in care Asia este un partener din ce in ce mai important pentru Uniunea Europeana, tot mai multe transporturi ocolesc Romania, se duc in Croatia sau se duc direct in porturile din vestul Uniunii Europene, desi, ca nivel al costurilor si timp de tranzit, portul Constanta ar fi o alternativa mult mai viabila", a mai spus Chinde.




Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri