El a adaugat ca orice "companie serioasa" face de asemenea anvergura cu credite bancare, in completarea fondurilor proprii.
"Grampet - GFR continua sa se concentreze asupra procesului de privatizare a CFR Marfa, conform conditiilor si graficului convenite cu Ministerul Transporturilor. In aceasta perioada, atentia noastra se indreapta asupra strategiei de integrare a CFR Marfa in GFR/Grampet ulterior semnarii contractului, cat si asupra obtinerii avizului Consiliului Concurentei pentru tranzactie", a spus Stoica.
Presedintele Traian Basescu a declarat luni ca firma care a castigat licitatia pentru a cumpara CFR Marfa nu are banii necesari pentru a plati suma convenita si cauta bani "pe la banci", el intreband de unde va mai avea compania bani de investitii pentru modernizarea CFR Marfa.
El a aratat ca Grupul Feroviar Roman - GFR are propriile credite si trebuie sa imprumute "circa 200 de milioane sa plateasca noua companie", nefiind prea multe banci dispuse sa finanteze aceasta suma.
La randul sau, premierul Victor Ponta a declarat ulterior ca din datele de pana in prezent nu rezulta nimic in neregula cu vanzarea CFR Marfa, dar ca nu este exclus sa fie intocmit un dosar penal la sugestia televizata a presedintelui Basescu pentru castigatorul licitatiei, deoarece asa se intampla cu cine il "supara" pe acesta.
"Ne exprimam in acelati timp speranta ca evolutiile si declaratiile politice sa nu afecteze nici procesul de privatizare, nici discutiile noastre cu finantatorii. Nu dorim sa comentam alte declaratii politice, obiectivul nostru fiind strict comercial, de eficientizare a CFR Marfa si mentinere a cat mai multor locuri de munca si de consolidare a unui grup romanesc de anvergura internationala", a mai spus seful Grampet.
GFR, parte a grupului Grampet controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarat la 20 iunie castigator in procesul de privatizare a CFR Marfa, oferind un pret de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din actiuni si asumandu-si investitii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investitii de mediu.
Gruia Stoica declara la 19 iunie, pentru Mediafax, ca GFR detine suma minima de 180 milioane euro- pretul de plecare a licitatiei pentru preluarea CFR Marfa - din surse proprii si bancare, iar pentru participarea la privatizare a primit scrisori de bonitate si garantie de la Raiffeisen Bank Austria.
"Avem aceasta suma, nu am fi participat la licitatie daca nu am fi avut-o. Ea este asigurata parte din fonduri proprii, parte cu sprijinul unor finantari de la banci. Este o suma mare, pe care nu orice companie si-o poate permite, dar GFR este o societate privata bancabila, solida, fara datorii la stat, profitabila", a spus omul de afaceri, la vremea respectiva.
El a mentionat ca finantarea bancara are ponderea majoritara si este sindicalizata de mai multe institutii de credit, fara alte detalii.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: