Auchan Romania va aplica propriul model economic, care presupune si preturi mai competitive pentru clienti, in cele 20 de hipermarketuri preluate de la Real, de la care va adopta insa sistemul logistic mai performant.
"Cele mai importante avantaje care se asteapta sa rezulte din prezenta concentrare sunt legate de aplicarea modelului sau economic la magazinele Real preluate. Societatea tinta a inregistrat pierderi importante din operarea magazinelor care fac obiectul concentrarii. Auchan urmareste eficientizarea activitatii acestora prin aplicarea politicii proprii. Astfel, modelul Auchan presupune o proportie mai mica a cheltuielilor de functionare prin raportare la cifra de afaceri", se arata in decizia Consiliului Concurentei de aprobarea a tranzactiei prin care Auchan a preluat 20 de hipermarketuri Real, relateaza Mediafax.

Acest fapt va permite Auchan sa propuna consumatorilor preturi mai competitive si sa atraga astfel o clientela mai numeroasa pentru magazinele preluate, mentioneaza sursa citata.

Pe de alta parte, Auchan vrea sa integreze aspectele pozitive ale sistemului de functionare actual al Real Romania, precum sistemul logistic, care este mai performant.

"Acesta va permite Auchan sa asigure difuzarea produselor proaspete romanesti dintr-o anumita zona, pe care anterior le putea obtine doar pe plan local, catre intreaga retea. De asemenea, acest sistem logistic va constitui un element important in dezvoltarea de catre Auchan a conceptului sau de marca proprie aplicat unor produse fabricate in tara", se mai arata in document.

In ceea ce priveste preturile, din analiza Consiliului Concurentei reiese ca Auchan practica preturi mai mici la mult mai multe produse decat Real.

"Conform partilor, politica de preturi a Auchan este diferita de cea a Real si a altor mari lanturi de magazine. O astfel de deosebire este data de faptul ca, conceptul Auchan presupune aplicarea de preturi mici pentru toate produsele (..). Alte lanturi de magazine, inclusiv Real, practica preturi mici la produsele cele mai vandute, compensand cu preturi mai mari la restul de produse", se mentioneaza in decizie.

O categorie de produse la care Real practica preturi competitive este cea de "fructe si legume".

"Auchan considera ca aceasta se datoreaza in special punctului forte al Real Romania in materie de logistica. De exemplu, Auchan Romania poate obtine preturi de achizitie foarte competitive pentru produse proaspete in anumite parti ale tarii, dar din cauza deficientelor de logistica, nu poate difuza aceste produse in intreaga sa retea si poate vinde aceste produse doar in zona de unde le-a achizitionat. Intrucat Auchan Romania intentioneaza sa preia sistemul logistic al Real Romania, se asteapta sa poata distribui astfel de produse la preturi competitive catre toate cele 31 de magazine", se mai spune in raport.

In noiembrie anul trecut, grupul Auchan, controlat de familia Mulliez, a anuntat achizitia a 20 din cele 24 de hipermarketuri Real din Romania de la grupul german Metro, intr-o tranzactie de 1,1 miliarde euro care a vizat si unitatile din Polonia, Ucraina si Rusia. In iulie, Consiliul Concurentei a aprobat tranzactia, Auchan Romania ajungand astfel la o retea de 31 de magazine. Potrivit datelor de la Consiliul Concurentei, Auchan mai are doua proiecte in dezvoltare in Brasov si in Bucuresti, iar Real, care a mai ramas cu patru hipermarketuri, are in proiect deschiderea unui magazin in Bucuresti.

Tranzactia a fost autorizata cu conditia respectarii unor angajamente asumate voluntar de partile implicate pe doua piete relevante, respectiv Craiova si Targu-Mures.

Astfel, pentru Craiova si Targu Mures, Auchan si-a luat angajamentul de a nu deschide sau achizitiona noi magazine pe o perioada de cinci ani de la data autorizarii Concentrarii si de a nu majora preturile cu mai mult de 5% fata de media preturilor altor magazine din retea pentru trei ani.

Magazinele Real si-au redus pierderile anul trecut cu 39% fata de 2011, la 73,5 milioane lei (16,5 milioane euro), in timp ce cumparatorul acestora, Auchan, a trecut pe profit, de 3,3 milioane lei (740.000 euro).

real,- Hypermarket a intrat pe piata de retail din Romania in martie 2006, cand a deschis primul magazin in Timisoara. Din 2007, primul an complet de activitate pe piata locala, compania a inregistrat pierderi, de 158 milioane lei in anul mentionat, acestea crescand cu 28,8% in 2008 si cu 20% in 2009, dupa care s-au redus cu 63% in 2010, dar au urcat din nou in 2011, cu 33%.

In ceea ce priveste cifra de afaceri, aceasta a avut un trend crescator pana in 2011, cand s-a redus cu 8,2% comparativ cu 2010, la 3 miliarde lei. Anul trecut, cifra de afaceri neta a Real a scazut cu 3,7%, la 2,89 miliarde lei (650,5 milioane euro).

Si Auchan, care a deschis primul hipermarket din Romania in noiembrie 2006 si detine in prezent 11 unitati, a inregistrat pierderi in perioada 2007-2011, anul 2012 fiind primul cu profit net pentru companie. Cifra de afaceri si-a mentinut insa trendul crescator de la an la an, in 2012 retailerul inregistrand un avans de 25% fata de anul anterior, la 1,97 miliarde lei (442,9 milioane euro).

In urma preluarii Real, Auchan urca de pe locul patru pe doi in topul lanturilor de hipermarketuri din Romania, cu afaceri cumulate de peste 1 miliard de euro, fiind devansat doar de Kaufland.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri